به گزارش ایرنا از روابط عمومی حرم حضرت معصومه(س)، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران در این آیین با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با ایام عزاداری سالار شهیدان و مقایسه این 2 واقعه مهم، گفت: عاشورا شروعی بی پایان بود که همه زمان ها و مکان ها را در نوردید و دفاع مقدس نیز حادثه ای محدود به دهه اول انقلاب نیست بلکه همچنان ضامن امنیت کشور و الهام بخش آزادگان جهان است.
حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی، با بیان این که دفاع مقدس نیز همانند حماسه حسینی، مقدس، ماندگار و ثمربخش است، افزود: همه روزها روز عاشورا و هر مکانی، کربلاست و این بدان معناست که هرجا و هر زمانی تقابل حق در برابر باطل باشد، آن روز، روز عاشورا و آن مکان، کربلاست.
وی با بیان این که عاشورا در تمام تاریخ عامل احیای دین خدا بوده است ادامه داد: حفظ دین خدا مهمترین هدفی بود که حضرت اباعبدالله(ع) برای آن قیام و با نثار خون خود و یارانش حیات دین خدا در طول تاریخ را تضمین کرد که این فرهنگ نیز در دوران دفاع مقدس در میان رزمندگان حاکم بود.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که دفاع مقدس، مانند کربلا شروعی بی پایان است، گفت: مهم ترین عامل که موجب ماندگاری و اثرگذاری یک عمل می شود، اخلاص در عمل و برای خدا بودن آن کار است به همین دلیل با وجود تلاش های بسیار برای از بین بردن و کم رنگ کردن عاشورا در طول تاریخ، اراده خدا بر ماندگاری و نشر این واقعه بزرگ بوده است به طوری که هر روز نیز بر عظمت آن افزوده می شود.
حاجی صادقی خاطرنشان کرد: امروز باید وظیفه و تکلیف خود را نسبت به فرهنگ عاشورا بدانیم، چراکه جبهه های گسترده از سوی دشمنان بر روی دین خدا گشوده شده است که موفق بودن ما در این مسیر، نیازمند اجرای فرهنگ عاشورایی است.
از 31 شهریور همزمان با آغاز حمله رژیم بعث صدام به ایران در سال 1359 شمسی تا ششم مهرماه به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری و این در حالی است که امسال 31 شهریور مصادف با اول ماه محرم الحرام شده است.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.