خلیل مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که 344 هزار و 433 تن در سامانه ثبت نام کارت ملی هوشمند در قم ثبت نام کرده اند افزود: از این تعداد 313 هزار و 747 هزار تن کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 48 هزار و 674 تن در سامانه ثبت نام کرده اند، 59 هزار و 637 مورد کارت ملی هوشمند صادر شده و 59 هزار و 829 مورد برای دریافت کارت ملی هوشمند به اداره ثبت احوال مراجعه کرده اند.
به گفته وی، در استان قم 800 هزار تن واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.
مرادی با بیان این که پنج دفتر پیشخوان و پست در استان قم برای تهیه کارت ملی هوشمند فعال است گفت: برای دسترسی راحت تر مردم بخش های پنجگانه استان قم به خدمات صدور کارت ملی هوشمند، دفتر خدمات صدور کارت ملی هوشمند در شهر جعفریه فعال است.
استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش مرکزی، سلفچگان، جعفریه، کهک و خلجستان است.
مدیرکل ثبت احوال قم با تاکید بر این که مدت اعتبار کارت های ملی کاغذی تا پایان سال 96 است گفت: زمان صدور کارت های ملی هوشمند در اوایل طرح بیش از هفت ماه طول می کشید که این امر با تجهیز خدمات، به یک ماه رسیده است، در همین راستا متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
مرادی اضافه کرد: این طرح برای نخستین بار به عنوان نمونه در استان قم آغاز و از سال 93 اجرای آن در سطح کشور همگانی شد ولی به خاطر استقبال نکردن مردم، استان قم جزو سه استان آخر در اجرای طرح کارت ملی هوشمند است.
وی خاطرنشان کرد: کارت های ملی هوشمند علاوه بر کاربردهای قبلی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک، موجب توزیع عادلانه فرصت ‌ها، کاهش بسیاری از هزینه ‌های دولت، مردم و بنگاه ‌ها می شود.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.