سید داود حاج حسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بخش خلجستان دارای 2 دهستان است و جوانان زیادی در این منطقه جویای کار هستند و با توجه به ظرفیت بالای تولید محصولات کشاورزی، احداث شهرک صنعتی دراین بخش توجیه اقتصادی دارد.
وی اضافه کرد: این بخش دارای محصولات باغی از جمله توت، گردو، فندق، گیلاس و انگور است وواحدهای شهرک صنعتی درحوزه صنایع تبدیلی کشاورزی ازجمله فرآوری و بسته بندی محصولات باغی راه اندازی می شود.
وی پیش بینی کرد: 40 واحد صنعتی در این شهرک راه اندازی و برای 400 جوان جویای کار اشتغالزایی شود.
حاج حسینی ادامه داد: مراحل قانونی ثبت شهرک صنعتی خلجستان انجام شده و این طرح با حضور علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که در هفته دولت برای بازدید از منطقه به این بخش سفر کرده بود، مصوب شد.
وی در ادامه بیان کرد: سومین سال تحصیلی مدرسه علمیه امام سجاد(ع) بخش خلجستان با حضور 40 طلبه از هفته گذشته آغاز شد.
وی افزود: حضور طلبه ها باعث رونق مسائل فرهنگی در منطقه شده و مشکل نبود امام جماعت در مساجد، اداره ها و محافل فرهنگی و مذهبی تا حدودی مرتفع شده است.
بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع، دارای 50 هزار تن جمعیت ثابت و فصلی شامل 2 دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای 57 روستا، 27 دهیاری و 33 شوراست.
ابتدایی ترین روستای این بخش 60 کیلومتر و انتهایی ترین روستا 85 کیلومتر از مرکز شهر قم فاصله دارد.
مردم این بخش در حوزه های کشاورزی و دامداری اشتغال دارند و بیشتر محصولات کشاورزی خلجستان توت، گردو، فندق، گیلاس و انگور است.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.