به گزارش ایرنا، وی روز یکشنبه در دیدار اعضای کنگره شهدای دانشجوی استان قم اظهار داشت: ایمان، نماز، احترام به والدین، امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین شاخصه های شهداست که باید برای نسل جوان بازگو شود.
وی با اشاره به آیه های قرآن در خصوص جایگاه شهدا گفت: مقام شهدا در نزد خداوند بسیار ارزشمند است و آنان دارای حیات ابدی هستند.
وی ادامه داد: بسیاری از افراد از دنیا رفته اند و حتی نام و نشانی از آنان به جای نمانده است این در حالی است که شهدا چندین سال است که مهمان خداوند شده اند ولی همچنان یاد و خاطره آنان با برگزاری آیین ها و یادماه ها در بین مردم زنده است.
آیت الله علوی گرگانی، برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان قم را اقدامی شایسته دانست و گفت: برگزاری جلسه هایی که در آن ابعاد مختلف شخصیتی شهدا تبیین می شود حرکتی مثبت است.
رئیس کنگره شهدای دانشجوی استان قم نیز در این دیدار با بیان این که این کنگره 24 مهرماه در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار می شود گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، نهادینه سازی فرهنگ عاشورایی، ترویج سبک زندگی شهدا و توسعه فریضه نماز از جمله هدف های برگزاری این کنگره است.
محمد رضا یوسفی افزود: یکی از دستاوردهای برگزاری این کنگره، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با عنوان زنده نگه داشتن یاد شهدا است که در طول سال ادامه خواهد داشت.
وی، نامگذاری ساختمان های دانشگاه های مختلف به نام شهدا، نامگذاری بلوار دانشگاه ها به نام نماز، تکمیل یادمان شهدا، نصب تصاویر و وصیت نامه های شهدا در ورودی کلاس های درس را از جمله برنامه های فرهنگی و مذهبی در دانشگاه ها برشمرد.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.