به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: مسلمانان میانمار در این زمان از جمله مظلوم ترین انسان ها هستند که با وجود جمعیت کثیر بدون تابعیت هستند و در سایه ظلم و ستم بودایی های افراطی به سر می برند.
وی بیان کرد: استکبار جهانی و کفار از تفرقه امت اسلامی استفاده کرده و اهداف پلید خود را علیه مسلمانان مظلوم میانمار پیاده می کنند؛ آمریکا و اسرائیل با تشویق بودایی ها به جنایت و نسل کشی مسلمانان به فکر فروش سلاح های خود و عملی کردن توطئه هایشان در جهان اسلام هستند.
وی ادامه داد: مسلمانان و هر کسی که می تواند در این شرایط کاری انجام دهد، نباید ساکت بماند؛ چراکه حمایت نکردن از مظلوم در برابر ظالم مجازات اخروی را درپی دارد.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.
براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.

** تبلیغ برای اثبات ولایت حضرت علی (ع) در راس امر به معروف و نهی از منکر است
سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عظمت رویداد غدیر خم، گقت: در روز عید غدیر همگان متوجه شدند مساله امامت و جانشینی پیامبر اکرم (ص) پس از رحلت ایشان تا روز قیامت از طرف خداوند متعال تعیین می شود و هیچ کس حتی خود پیامبر نیز در این مساله نمی تواند بر اساس نظر خود عمل کند.
وی بیان کرد: با وجود صراحت آیات قرآن کریم و ابلاغ پیام الهی توسط پیامبر اکرم (ص) بازهم عده ای به خاطر منافع سیاسی و جهالت زیر بار پذیرش حقیقت نرفتند و مساله ولایت و جانشینی پیامبر را از مسیر اصلی خود منحرف کردند که تبعات آن تا روز قیامت جهان اسلام و حیات بشری را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
وی ادامه داد: شیعیان باید حقیقت معارف غدیر را شناخته و برای تبلیغ ولایت حضرت علی (ع) تلاش کنند اما باید در این راه از هرگونه بدگویی به اعتقادات سایر مذاهب دوری کنند و مراقب باشند به اتحاد مسلمانان لطمه ای وارد نشود.
غدیرخم نام ناحیه ‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام، در 18 ذی‌الحجه سال 10 هجری قمری، حضرت علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خدا اعلام کرد که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.
خطیب نماز جمعه قم همچنین به واقعه خونین 17 شهریور سال 57 اشاره کرد و گفت: در آن روز رژیم پهلوی با کشتار مردم به دنبال از بین بردن نهضت بود اما مردم ولایتمداران ایران با نثار جان خود در آزمون دفاع از اسلام سربلند بیرون آمدند.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.