به گزارش دوشنبه شب ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی در دیدار مسئول و اعضای بنیاد غدیر، با تقدیر و تشکر از فعالیت‌ ها و برنامه‌ های این بنیاد، همگان را به اقامه نماز عید سعید غدیر خُم و شرکت در جشن‌ های غدیریه به صورت اجتماعی دعوت کرد.
وی اظهار کرد: مساله ولایت و غدیر، مساله‌ ای است که هر چه هم بخواهد انسان پیرامون آن حرف بزند، می ‌بیند که زبان، الکن از بیان آن است، باید جهات عظمت امر ولایت و غدیر و شخصیت والای امیرالمومنان امام علی(ع) هر چه بیشتر، تعظیم و تکریم شود و اصلا وجود ما و وجود تشیع، یعنی همین برنامه‌ ها، تعظیم و تکریم ‌هاست.
آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اعتراف غیر شیعه به عظمت مقام حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: خیلی‌ ها نسبت به مقام مقدس حضرت علی(ع) اظهار ارادت می کنند.
وی تصریح کرد: ‏وظیفه بزرگی برعهده شیعیان آن حضرت(ع) است، از این رو نسبت به برنامه‌ های عید غدیر، هر کسی با هر کیفیتی که اعلان وجود کند، اینها اعلام وجود تشیع است، یعنی ما هستیم و اگر اینها نباشد، یعنی نیستیم.
وی گفت: تجلیل از عید سعید غدیر خم، وظیفه همه شیعیان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) است و احیای غدیر یعنی احیای تمام دستورات شرع مقدس اسلام که اکمال دین و اتمام نعمت بزرگ خداوند می ‌باشد.
آیت الله صافی گلپایگانی، امر به معروف و نهی از منکر را، ویژگی مهم غدیریان برشمرد و خاطرنشان کرد: البته شیعه امیرالمومنان(ع) باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشد.
وی افزود: معصیت ‌هایی که در جامعه انجام می ‌شود، خلاف دستورات قرآن و اهل بیت(ع) است و حضرت ولی عصر(عج) از آن ناراحت هستند، باید شیعیان امیرالمومنان(ع) و کسانی که غدیر را تعظیم و تجلیل می ‌کنند، با امر به معروف و نهی از منکر، جامعه ما را به جامعه مورد رضایت آن حضرت، نزدیک تر نمایند.
غدیرخم نام ناحیه ‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام، در 18 ذی‌الحجه سال 10 هجری قمری، حضرت علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خدا اعلام کرد که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.
7406/ 1175 تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.