به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری قم، بیژن سلیمانی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان قم، همکاری مردم با دولت در مقابله با بیماری کرونا را چشمگیر دانست و اظهار داشت: عملکرد کادر درمانی استان و دقت نظر پزشکان قم در معالجه بیماران بسیار خوب بوده است.

وی خدمات نیروهای نظامی ازجمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی به مردم را  نیز ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: صداوسیما و رسانه‌های قم نیز هماهنگی خوبی با ستاد مدیریت بحران داشتند.

وی گفت: اظهارات مراجع عظام تقلید در راستای مدیریت این بیماری نیز بسیار کمک‌کننده بود.

سلیمان پور با تأکید بر این‌که کادر بهداشت و درمان قم مقتدرانه در میدان حاضر شدند، افزود: قدردان زحمات پزشکان و پرستاران و کادر بهداشتی هستیم.

معاون استاندار قم اظهار داشت: مردم و خیرین با همدلی کادر بهداشت و درمان استان را همراهی می‌کنند و با این روحیه همدلی به‌طورقطع کرونا را شکست می‌دهیم.

وی گفت: آمریکایی‌ها که ادعای بهداشت و درمان در دنیا را می‌کردند، در جریان کرونا با مشکل برخورده و حتی پرستاران آن‌ها نیز کیسه‌زباله به تن می‌کنند.

سلیمان پور، افزود: استان قم اولین استانی بود که توانست ویروس کرونا را در کشور شناسایی کند ولی دشمنان به دنبال تفرقه‌افکنی بوده و با مطالبی در تلاش بودند که جایگاه قم را تضعیف کنند اما این پزشکان قمی بودند که هنرمندانه توانستند این ویروس را تشخیص دهند.

مشکلی در تامین محلول و ضدعفونی‌کننده در سطح استان نداریم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در گفت‌وگویی، گفت: محلول‌ها و ضدعفونی‌کننده‌های بسیاری در داروخانه‌ها پخش‌شده و مازاد آن نیز در فروشگاه‌های بزرگ پخش می‌شود تا در آنجا در اختیار مردم قرار گیرد.

محمد حضوری افزود: در خصوص تأمین ژل بهداشتی دست هیچ مشکلی در استان نداریم و درزمینهٔ تأمین محلول‌های ضدعفونی‌کننده نیز با مشکل مواجه بودیم که برطرف شد.

وی ادامه داد: برای ماسک نیز هشت مجموعه برای تأمین پارچه و ملزومات تولید ماسک در استان ایجادشده و سوله بزرگی باقابلیت تولید ۲۰۰ هزار ماسک در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ساعت ۱۴ روز چهاردهم فروردین‌ماه، ۵۰ هزار و ۴۶۸ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۱۶۰  نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۶ هزار و ۷۱۱ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.