حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: برگزاری سنت حسنه حضور بر سر مزار از دست دادگان در آخرین پنجشنبه سال با توجه به شرایط کنونی کشور ناشی از شیوع بیماری کرونا به صلاح نیست.

وی با افزود: شیوع بیماری کرونا موجب شده رعایت اصول اساسی بهداشت فردی و اجتماعی در اولویت باشد به همین دلیل تجمع در مکان‌های عمومی، خلاف این اصول است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه استان قم دارای آرامستان‌هایی هستند و گلزار شهدا هم در جوار برخی از این امکان مقدسه قرار دارد بنابراین از مردم شریف استان می‌خواهیم امسال و به مناسبت آخرین پنجشنبه سال، در این مکان‌های حضور پیدا نکنند.

وی با اشاره به مصوبه های کشوری و استانی برای به حداقل رساندن تجمع های مردمی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ادامه داد: ان شاءالله ثواب قرائت فاتحه و آیاتی از کلام‌الله مجید برای شادی روح درگذشتگان بدون حضور بر سر مزار آنها نیز به آنها خواهد رسید و روح آنها از رعایت اصول بهداشتی توسط بازماندگان با هدف جلوگیری از گسترش بیماری خوشنود می‌شود.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا، با اعلام مدیرکل اوقاف قم، تمهیدات ویژه بهداشتی در ۱۰۰ بقعه متبرک فعال در قم اجرا و تمام برنامه‌های جمعی این اعتاب از جمله اقامه نماز جماعت به صورت موقت متوقف شده است.

پیش از این فرمانداری قم نیز با اعلام اجتناب از هرگونه اجتماع به‌منظور پیشگیری از ویروس کرونا، هر گونه اجتماعات، تشییع‌جنازه، هیات های عزاداری، مراسم تالارهای عروسی و غیره را ممنوع دانست و اعلام کرد: از عموم عزاداران و مومنین تقاضا می‌شود که در روز پنجشنبه آخر سال این سنت حسنه را نیز با قرائت فاتحه از منزل برای تمامی درگذشتگان به انجام برسانند.

بر اساس گفته قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم، تا ساعت ۲۰ روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه، ۸۸۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در قم بستری هستند که از این‌ بین از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب، ۷۸ تن با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند.

علی ابرازه  همچنین تعداد بیماران قطعی مبتلا به کرونا تا ساعت ۲۰ روز چهارشنبه هفته جاری در قم را ۸۰۴ تن اعلام کرد.

مردم باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی (پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام) و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.