در این آیین که آیات عظام سید موسی شبیری زنجانی و سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید، آیت الله مرتضی مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین، بهرام سرمست استاندار و مرتضی حیدری فرماندار قم و اقشار مختلف مردم قم حضور داشتند، یاد و نام جانباختگان این حادثه جانسوز گرامی داشته شد.

در این آیین پس از تلاوت آیه هایی چند از کلام الله مجید و ذکر مصیبت مداح اهل بیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س)، یکی از واعظان طی سخنانی ضمن عرض تسلیت به خانواده ها و بازماندگان این حادثه اظهار داشت: واقعه سقوط هواپیما برای همه ملت ایران بسیار سنگین و دردناک بود.

حجت الاسلام ناصر رفیعی بیان داشت: جوانانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند، خیلی عزیز بودند از این رو علت این اتفاق باید بررسی شود.

وی افزود: این حادثه ناشی از یک خطای انسانی بوده و باید ابعاد آن به درستی بررسی شود اما نباید با یک تحلیل غلط، نظام را زیر سوال ببریم.

رفیعی همچنین خطاب به خانواده های داغدار جانباختگان سقوط هواپیما و جامعه دانشگاهی کشور گفت: بدانید که دل تمام ملت ایران از این واقعه متاثر شد، این وقایع از امتحانات الهی است.

وی بیان کرد: فقدان از دست دادن این جوانان و شخصیت هایی مانند سردار سلیمانی قابل جبران نیست.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت پدافند هوایی قرار گرفته‌است.

محمد صالحه، زهرا حسنی سعدی و محمد امین بیروتی از جمله جانباختگان قمی این سانحه هستند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.