بهرام سرمست عصر سه شنبه در بیست و نهمین جلسه شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی درتالار امام جواد (ع) استانداری افزود :‌در شرایط کنونی کشور ضروری است تا از ظرفیت‌های درآمدزایی بخش خصوصی درجامعه در راستای شکل گیری اقتصاد مقاومتی بهره ببریم.

وی دربخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی ازاقدامات صورت گرفته در خصوص حقابه‌های استان قم بر تعامل و ارائه اسناد حقابه‌های حوزه آبریز قم توسط بخش های خصوصی و دولتی اشاره کرد وگفت : پیگیری رهاسازی 80 میلیون متر مکعب آب به رودخانه قره چای باید به جدیت دنبال شود.

قره چای از ارتفاعات شازند در استان مرکزی سرچشمه گرفته و پس از عبور از بخشی از استان همدان و جنوب شهرستان ساوه وارد دریاچه نمک قم می شود، و سد الغدیر ساوه نیز بر روی این رودخانه احداث شده است.

استاندار قم همچنین با تقدیر از اهتمام جدی برخی تشکل های صنفی قم مانند خانه کشاورز برای تامین حقابه های مورد نیاز این استان خاطر نشان کرد: باید از ارتباطات این تشکل‌ها برای گرفتن حقابه های زیست محیطی استان استفاده کنیم.

بخش کشاورزی قم در حال حاضر دارای بیش از ۴۰ تشکل صنفی اعم از تعاونی، اتحادیه و نظام مهندسی می‌باشد.

وی همچنین با تمجید از عملکرد شرکت آب منطقه ای قم در پیگیری موضوع حقابه های قم بویژه برای رودخانه قمرود بیان کرد: آب منطقه ای در این خصوص هر تدبیری انجام داده با نظر استانداری بوده‌است.

وی با بیان اینکه ورود این حجم از آب به رودخانه قمرود در اذهان قمی ها رخدادی کم سابقه می باشد، گفت: این اقدام در ایجاد نشاط اجتماعی، بالا آمدن سفره های زیر زمینی و همچنین صرفه جویی در مصرف برق نقش زیادی داشته است.

صدورکارت ویژه ملاقات با استاندار

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه جدی به تولید کنندگان گفت:‌علاوه بر بازدید از تولید کنندگان و واحدهای آنها، تصمیم گرفتیم زمینه حضورشان را در استانداری نیز فراهم نماییم، از این رو برای نخستین بار در کشور از سوی اتاق باررگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قم کارت ویژه ملاقات با استاندار صادر شده‌است.

وی افزود: در دیداری که با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری داشتیم، نیز ایشان ضمن استقبال از این اقدام استانداری قم، خواستار انجام آن در سایر استان‌ها شد.

در پایان این جلسه کارت ویژه ملاقات تعدای از فعالان اقتصادی دارای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال با استاندار قم اهدا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.