بهرام سرمست عصر پنجشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل در استانداری قم با اشاره به ضرورت عملیاتی کردن طرح جامع پدافند غیرعامل در استان افزود: این طرح باید به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی استان در سال ۹۹ به مرحله اجرا برسد.
وی با اشاره به ویژگی‌های پدافندی قم اظهار کرد: محور مواصلاتی ۱۷ استان بودن  قم، در کنار اینکه یکی از نقاط قوت است اما همراه با آسیب‌هایی نیز است.
وی اضافه کرد: وجود مجتمع بزرگ دامشهر و مراکز متعدد دینی و علمی ضرورت تدابیر پدافندی را افزایش داده‌است.
استاندار قم اضافه کرد: ویژگی های حاشیه نشینی، مهاجرت پذیری، توریست پذیری و نزدیکی به مرکز تهران درکنار برخی از مزیت‌هایی که دارند، آسیب‌های جدی نیز برای استان به ارمغان می‌آورد.
وی خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت پدافندی در شهرک های صنعتی استان، ضریب ایمنی و ایستگاه های آتش‌نشانی در حال توسعه می‌باشد.
سرمست در ادامه عنوان کرد: ایران از نظر بعد نظامی و امنیتی به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کرده و بر همین اساس اثر تهدیدات نظامی خارجی در داخل کشور ناچیز است.
استاندار قم گفت: از آنجایی که دشمن در تهدیدات نظامی خود به اهداف خود نرسیده اهداف خود را در مسائل پدافند غیرعامل متمرکز کرده است.
در پایان این جلسه و با حضور سردار غلامرضا جلالی از جدیدترین تجهیزات  پدافندی استان به ویژه در حوزه آتش‌نشانی رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.