دبیر این گردهمایی در این مراسم اظهار داشت: این دوره بر خلاف دوره های گذشته بر موضوع های کلان و تخصصی اربعین متمرکز است تا مدیران موکب ها و کاروان با ظرفیت بیشتری ماموریت های خود را انجام دهند.

محمد حسین طاهری اربعین و تمدن نوین اسلامی را محور اصلی این همایش عنوان کرد و افزود: موضوع اربعین و تمدن نوین اسلامی در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با جمعی از موکب داران عراقی نقطه عطف سخنان معظم له بود، و اینکه این همایش گسترده در فاصله اندکی پس از این سخنرانی صورت می گیرد، باعث خوشحالی زیاد است.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این گردهمایی متشکل از ۶ کمیسیون تخصصی تحت عنوان اربعین و تعمیق روابط دو ملت ایران و عراق، اربعین و نقش جبهه فرهنگی در مواجه با زوار غیر ایرانی، اربعین و تعمیق روابط ادیان و مذاهب، اربعین و نقش آن در اعتلای معنوی و معرفتی زائران، اربعین و خانواده و اربعین و انعکاس رسانه ای و بازتاب جهانی است.

طاهری با اشاره به برپایی نمایشگاه جامع نیازمندی های اربعین در حاشیه این مراسم، افزود: این نمایشگاه از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۳۰ امروز و همچنین ۱۴ تا ۲۴ فردا در شبستان امام هادی مسجد جمکران دایر می باشد.

وی ادامه داد: نمایشگاه مذکور همچنین با هم اندیشی مسائل اربعین با موضوع های مختلف فرهنگی تبلیغی، حمل و نقل و ارزی، امداد و بهداشت و درمان، اسکان و اطعام و رسانه و فضای مجازی همراه است که با حضور صاحب نظران و فعالان اربعین از ساعت ۱۸ تا ۲۴ روز جاری در غرفه مشاوره های اربعینی آن برگزار می شود.

وی بیان کرد: این مراسم شامل دو میزگرد تجربه مانا ویژه مدیران مواکب و مدیران کاروان ها است.

وی افزود: ارائه طرح موکب سیار، راه اندازی مواکب بهداشت و درمان، مدیریت مواکب و تشریح وظایف برنامه های فرهنگی و مراسم های موکب، راهکارهای تامین مالی و جمع آوری نذورات و استفاده از ظرفیت های مردمی مواکب ایرانی از موضوع های مورد بحث در میزگرد مدیران موکب ها است.

وی ادامه داد: مسائل مربوط به حوزه حمل و نقل، تبیین ظرفیت های اسکان در نجف و کربلا، تشریح نکته های کلیدی کاروان های اربعین برای زیارت و تبیین برنامه های فرهنگی نیز ویژه میزگرد مدیران کاروان ها است.

مسئول جامعه ایمانی مشعر نیز در ادامه این مراسم با تبیین برنامه های این جامعه در اربعین حسینی تصریح کرد: امسال برنامه های ویژه ای با زبان های مختلف آذری، اردو و انگلیسی تدارک دیده شده است.

رحیم آبفروش با اشاره به یکی از مهمترین و شاخص ترین برنامه های جامعه مشعر در اربعین گفت: انجام پیاده روی و دسته روی و همچنین تجمع عاشقان و سوگواران حسینی به عنوان یک حرکت بین المللی همزمان با اوج پیاده روی اربعین طی روزهای ۲۲ تا ۲۴ مهرماه در دستور کار قرار گرفته است.

دومین گردهمایی فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیات‌های فعال در عرصه اربعین با محوریت اربعین و تمدن نوین اسلامی و هدف ایجاد هماهنگی‌های لازم بین نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب در حوزه اربعین و فعالین این عرصه و همچنین پیگیری اهداف مشترک و همسو جهت فرهنگ سازی تا فردا ادامه یافته و با برگزاری نمایشگاه جامع اربعین پایان پیدا می کند.

۷۴۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.