سهراب امدادی فرد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: به‌موجب بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه کل کشور سال ۹۸ و تبصره ۲ قانون مالیات‌های مستقیم، همه صاحبان مشاغل پزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی و یا سازمان نظام دامپزشکی صادر می‌شود، مکلف هستند نسبت به نصب، راه‌اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال ۹۸ اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: مهلت نصب دستگاه کارت‌خوان تا ۲۳ مردادماه بود، ولی با توجه به استقبالی که توسط صاحبان مشاغل پزشکی صورت گرفت، تا ۳۱ مردادماه تمدیدشده است.

وی تاکید کرد: این دسته از صاحبان مشاغل تا پایان مردادماه فرصت دارند برای ثبت درخواست و تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی به درگاه الکترونیکی tax.gov.ir مراجعه و مشخصات کارت‌خوان را ثبت نمایند.

امدادی فرد بابیان این‌که پیش‌بینی می‌شود همه مشاغل پزشکی و دامپزشکی در این طرح مشارکت نمایند، گفت: کارشناسان امور مالیاتی آمادگی دارند نسبت به آموزش متقاضیان اقدام نمایند که در این راستا اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به این‌که سامانه ۱۵۲۶ آماده پاسخگویی به سوالات است، تصریح کرد: در صورت عدم نصب و استفاده از دستگاه کارت‌خوان ۲ درصد درآمد حاصل از خدمات مشمول جریمه خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی قم گفت: افرادی که در این فرآیند شرکت ننموده و نخواهند در چرخه نظام مالیاتی هوشمند قرار گیرند، برابر ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم، جرم مالیاتی مرتکب شده‌اند که قابل‌رسیدگی در مراجع قضایی خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: همه با رعایت قانون و پرداخت مالیات، در هزینه‌های کشور مشارکت داشته و نظام مالیاتی را همراهی نمایند.

وی گفت: درگذشته مالیات حرفه‌های پزشکی بر اساس نوع کار، تخصص افراد و میزان درآمدی که در طول سال کسب و در خود اظهاری بیان می‌کردند، اخذ می‌شد، ولی امروز این مساله بر اساس حساب افراد و اسناد می‌باشد.

امدادی فرد تاکید کرد: افرادی که از دستگاه‌های کارت‌خوان و یا حساب‌های دیگران استفاده می‌کنند، به‌زودی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح بخشودگی جرائم مالیاتی، گفت: بر اساس این طرح مودیان مالیاتی که تا پایان مهرماه نسبت به پرداخت اصل مالیات و جرائم غیرقابل‌بخشش خود اقدام نمایند، صد درصد جرائم قابل‌بخشش آن‌ها بخشوده می‌شود.

وی بابیان این‌که مودی مالیاتی باید اصل مالیات و بدهی غیرقابل‌بخشش سال‌های گذشته را پرداخت نماید تا کل جرائم وی بخشیده شود، افزود: اگر مودیان بخش تولیدی از یکم تا سی‌ام آبان اقدام به پرداخت اصل مالیات و جرائم غیرقابل‌بخشش نمایند، ۹۸ درصد و سایر مودیان ۹۶ درصد مشمول بخشودگی می‌شوند.

به گفته امدادی فرد، درصد بخشودگی جرائم غیرقابل‌بخشش در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند نیز به ترتیب برای مودیان واحدهای تولیدی ۹۶، ۹۴، ۹۲ و ۹۰ درصد و برای سایر مودیان به ترتیب ۹۲، ۸۸، ۸۴ و ۸۰ درصد می‌باشد.

وی بابیان این‌که ۲۰ اسفندماه آخرین‌مهلت پرداخت جرائم غیرقابل‌بخشش مودیان مالیاتی است، گفت: اداره کل امور مالیاتی در ساعت‌های صبح و بعدازظهر آماده پاسخگویی و راهنمایی مودیان مالیاتی استان می‌باشد.

در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار مودی مالیاتی در بخش مشاغل، کسبه و بازار در قم فعالیت دارد.

/۲۰۸۵/ ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.