به گزارش ایرنا، رئیس کمیسون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در این جلسه اظهار داشت: سازمان زیباسازی شهرداری قم با هدف تشویق صنوف به پرداخت بدهی های معوقه خود به شهرداری و همچنین ترویج کالای ایرانی، این لایحه را به کمیسیون مربوطه ارسال کرده است.
سید مجتبی سبحانی ثابت، مهلت پیش بینی شده برای این تخفیف را تا پایان سال جاری عنوان کرد و افزود: در کمیسیون به تفصیل پیرامون این موضوع بحث و با آن موافقت شد.
در ادامه این جلسه، پیشنهادهایی برای کاهش مدت این تخفیف تا دهه فجر مطرح ولی در نهایت بر اساس نظر اکثر اعضا، فرصت نهایی استفاده از این تخفیف پایان اسفندماه اعلام شد.
40 هزار واحد صنفی در قم فعالیت می‌کنند، 32 هزار واحد صنفی پروانه کسب دارند، چهار هزار واحد صنفی دیگر هم در مرحله دریافت پروانه کسب هستند و چهار هزار واحد صنفی نیز پروانه کسب ندارند. همچنین تعداد اتحادیه‌های صنفی قم حدود 60 مورد است که 60 درصد آن توزیعی و 40 درصد نیز تولیدی هستند.

** لایحه اخذ مجوز واگذاری عرصه بین اراضی هزار هکتاری پارک کوهستان و پردیسان نیز در این جلسه به تصویب رسید.
رئیس کمیسون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اقدام دولت برای واگذاری این زمین به شهرداری به منظور ایجاد کمربند سبز شهری افزود: این اراضی از محدوده مسجد جمکران تا شهرک پردیسان ادامه پیدا می کند که شرط دولت و وزارت راه و شهرسازی برای این واگذاری تصویب لایحه مربوط به آن توسط شورای اسلامی شهر است.
سبحانی ثابت بیان داشت: با توجه به شرایط اقلیمی قم و وجود هوای گرم و خشک در این شهر، توسعه فضای سبز از نیازهای مبرم و اساسی آن به شمار می آید.
طرح پارک کوهستان قم به عنوان بزرگترین پارک جنگلی کشور از مجموعه پارک پرندگان در بلوار شهید آوینی آغاز و تا بوستان زائر در خیابان ظهور امتداد می بابد. این طرح عظیم چندین پروژه را در درون خود دارد که باغ پرندگان، بوستان کوثر و باغ موزه دفاع مقدس از شاخص ترین آن است. طرح باغ پرندگان در زمینی به مساحت 16 هکتار شامل بخش های متنوع تفریحی، تفرج گاهی و گردشگری است که زیستگاه و محل زندگی 310 گونه انواع پرندگان گرمسیری، حاره ای، سردسیری، اقسام پرندگان شکاری و کلکسیونی از پرندگان کمیاب و نادر است.
بوستان کوثر به عنوان بخشی از طرح عظیم هزار هکتاری تفریحی و گردشگری شهرداری قم در مجاورت باغ‌ موزه دفاع مقدس و جنب میدان مفید واقع شده است. باغ موزه دفاع مقدس نیز در مساحتی به ابعاد هشت هزار مترمربع در مجاورت کوه خضر نبی (ع) در حال احداث است و در این مکان فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته شده است.
 
** لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 شهرداری قم تصویب شد
لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 شهرداری قم از دیگر لوایح این جلسه بود که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورا با بیان اینکه کل بودجه امسال شهرداری 22 هزار میلیارد ریال است، افزود: 83 درصد از مجموع این رقم به مبلغ 18 هزار و 30 میلیارد ریال وصول شده و هزینه کرد آن نیز 13هزار و 80 میلیارد ریال می باشد.
مجید اخوان اضافه کرد: 9 هزار و 810 میلیارد ریال در بخش عمرانی و سه هزار و 810 میلیارد ریال نیز برای امور جاری، کارکنان و اداری هزینه شده است.
به گفته حسین اسلامی سخنگوی شورای شهر قم کاهش کمک های دولت و تحریم های خارجی عمده ترین دلیل عدم تحقق کامل درآمدهای شهرداری است‌ ولی در عین حال همین رقم نیز برای شهرداری امتیاز بالا و قابل قبولی است.
همچنین اخذ مجوز قراردادهای نگهداری فضای سبز شهرداری قم نیز در پایان این جلسه مطرح شد، که حسن بختیاری نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در حال حاضر 11 تعهد فی مابین با پیمانکاران طرح های فضای سبز شهری صورت گرفته است.
اعضای شورای شهر قم تذکرهایی به شهرداری برای پرداخت بدهی پیمانکاران دادند، تا حقوق کارگران فضای سبز در اسرع وقت پرداخت شود.
سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم نیز در واکنش به این تذکرها با تاکید بر مشکل های مالی این نهاد گفت: از آنجا که پیمانکاران از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار هستند برای پرداخت حقوق کارگران فضای سبز نباید منتظر تسویه حساب طلب خود از شهرداری باشند.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.