به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم افزود: زائران اربعین لبیک گوی ندای مظلومانه «هل من ناصر ینصرنی» حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند.
وی با اشاره به زیارت اربعین امام حسین(ع) و درس هایی که از این زیارت ارزشمند به دست می آوریم، خاطرنشان کرد: بیداری جامعه و هدایت بندگان خدا، از اهداف اصلی قیام عاشورا بوده و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در این جهت، سنگ تمام گذاشتند.
سعیدی با بیان این که گاهی بیداری جامعه و رهایی انسان ها از جهالت، خون می خواهد که بتواند بنیان ستم همچون حکومت بنی امیه را ریشه کن کند، اظهار داشت: دشمنان و دنیاپرستان در برابر امام حسین(ع) آخرت خود را به مطامع ناچیز دنیوی فروختند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) همچنین ضمن قدردانی از همه تلاش ها و اقدام ها در قرارگاه مردمی اربعین قم، گفت: موکب داران ایرانی مستقر در کشور عراق باید مراقب باشند که حرمت میزبان را رعایت کنند و نوع و شکل پذیرایی ها نباید موجب رنجش عزیزان عراقی شود و حاشیه های این اقدام های ارزشمند نیزبه خوبی سنجیده شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد تصویب قانون کاپیتولاسیون، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با تقوای الهی و سیاسی کم نظیر و با شجاعتی مثال زدنی در برابر این قانون استعماری ایستادند و بر سر دشمنان ملت ایران فریاد کشیدند.
سعیدی افزود: شاخصه تقوای سیاسی این است که سیاستمدار کشور اسلامی نان به نرخ روز نخورد، اهل زد و بند با دشمنان نباشد و به خاطر وابستگی به احزاب و گروه ها، علیه منافع ملت و کشور قانونی تصویب نکند و تصمیمی نگیرد.
لایحه استعماری کاپیتولاسیون در تاریخ 21 مهرماه 1343 در مجلس شورای ملی مطرح و با 74 رای موافق و 61 رای مخالف تصویب شد و سرانجام سه ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تصویب شورای انقلاب و دولت موقت، لغو گردید.
وی با اشاره به مجاهدت امام راحل(ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: ایشان در مکتب انقلاب اسلامی افراد بزرگی را تربیت کردند که در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به خوبی خود را نشان دادند و الگوی نسل جوان و نوجوان کشورمان خواهند بود.
خطیب جمعه قم در پایان با بیان این که نفس گرم حضرت امام خمینی(ره) در کشور ما جاری است، به سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال 89 به استان قم اشاره کرد و گفت: از طرف مردم شریف این استان از معظم له می خواهیم بار دیگر این خطه مقدس را به قدوم خود مزین بفرمایند.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.