به گزارش ایرنا، علی تقوایی روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی با مسئولان رسانه های استان قم، افزود: در این نمایشگاه با همکاری سازمان انرژی اتمی، مکان مخصوصی برای معرفی توانمندی های کشور در این حوزه و تجهیزات به کار رفته در صنایع هسته ای مهیا شده است.
وی ادامه داد: همچنین هر شب نمایشی با رویکرد هنری و تبیینی،توسط جمعی از هنرمندان برجسته کشور و استان در نمایشگاه برگزار می شود که دارای جذابیت های فراوانی برای بازدیدکنندگان می باشد.
تقوایی گفت:حضور راویان برتر دوران دفاع مقدس و خاطره گویی آنان از حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در آن دوران از دیگر بخش های جذاب نمایشگاه یاد یاران استان قم است.
وی افزود: همچنین در این نمایشگاه ادوات و تجهیزات نظامی متنوعی برای بازدیدکنندگان به نمایش درآمده است و گوشه ای از عملیات های نظامی آن دوران برای آشنایی مردم با ایثارگری های رزمندگان دوران دفاع مقدس اجرا می شود.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه غرفه های متعددی نیز برای پرداختن به موضوع های فرهنگی و اجتماعی دایر شده است و بازدیدکنندگان می توانند از ظرفیت های آن برای آشنایی بیشتر با ارزش های دوران دفاع مقدس استفاده کنند.
نمایشگاه هفته دفاع مقدس با عنوان «یاد یاران» سی و یکم شهریورماه سال جاری با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و علی اصغر زارعان دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی و جمعی از مسئولان اجرایی و نظامی درقم افتتاح شد.
این نمایشگاه تا روز ششم مهرماه سال جاری در حد فاصل مسجد مقدس جمکران و شهرک قدس در شهر مقدس قم برپاست و در 2 نوبت صبح و عصر از ساعت 9 الی 13 و 18 الی 23 پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان می باشد.
هر شب در نمایشگاه از طریق سینما سیار مستقر، فیلم تنگه ابوقریب که حماسه آفرینی های لشکر محمد رسول الله(ص) در روزهای پایانی جنگ را روایت می کند، اکران می شود.
اجرای زنده سرودهای انقلابی و برنامه خوشنویسی توسط هنرمندان در نمایشگاه با موضول دفاع مقدس از دیگر برنامه های فرهنگی نمایشگاه یادیاران قم است.
سال گذشته بیش از 150 هزار تن از نمایشگاه یاد یاران استان قم بازدید کردند.
جمعیت ایثارگری استان قم (شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده های ایشان) حدود 70 هزار تن می باشد؛ این استان 6 هزار شهید، 11 هزار و 361 جانباز و 591 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.