مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: توسعه همگانی ورزش اسکیت نباید در استان اردبیل مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهرام آقاخانی در مجمع انتخاباتی هیئت اسکیت در اردبیل اظهار کرد: ما از رئیس جدید این هیئت انتظار داریم تا هم در توسعه قهرمانی و هم همگانی رشته اسکیت تلاش و جدیت کنند تا با نگاه تعاملی و توسعه‌گرا بتوان اهداف را در این زمینه تحقق بخشید.
وی ضرورت فرهنگسازی در توسعه این رشته ورزشی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال خانواده‌ها از این رشته جذاب و پرتحرک انتظار می‌رود به صورت همگانی رشته اسکیت در مناطق مختلف این استان رونق بیشتری بگیرد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل ضرورت تعامل با آموزش و پرورش و برنامه‌ریزی اولویت‌دار را در توسعه و تعالی رشته اسکیت یادآور شد و گفت: ما آماده برگزاری جشنواره‌های مختلف در این رشته ورزشی به ویژه به شکل همگانی هستیم که انتظار می‌رود نتایج آن به نفع توسعه این رشته ورزشی باشد.  
آقاخانی ضرورت استقرار نظام برنامه‌ریزی درست و دانش‌افزایی را در این رشته ورزشی یادآور شد و بیان کرد: ما باید با برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلندمدت نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدیدها را بشناسیم و در رفع نقاظ ضعف و تقویت نقاط قوت تلاشی جدی‌تر انجام دهیم.
وی تعامل با فدراسیون را به رئیس جدید هیئت اسکیت متذکر شد و اظهار کرد: به گونه‌ای باید از ظرفیا بخش خصوصی بهره بگیریم تا استان اردبیل در آینده‌ای نه چندان دور به پایگاه قهرمانی این رشته ورزشی با همکاری بخش خصوصی تبدیل شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل محدودیت اعتبارات دولتی را به ویژه در اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات مختلف یادآور شد و تصریح کرد: در ایجاد زیرساخت‌ها باید بخش خصوصی کمک‌کار و یاریگر ما باشد که در استان اردبیل یک باشگاه در این زمینه فعال است.
آقاخانی ادامه داد: باید نگاه توسعه‌ای را به این رشته ورزشی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا در همه شهرستان‌ها علاقمندان فرصت حضور و نمایش توانمندی خود را داشته باشند که در چهار سال آینده باید در همه شهرستان‌ها این رشته ورزشی به شکل فراگیر توسعه پیدا کرده و قهرمانانی را به تیم‌های ملی معرفی کنیم.
وی به احداث پیست اسکیت در اردبیل اشاره کرد و افزود: در سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان برای این پروژه تامین شد و امسال نیز یک میلیارد تومان منابع پیش‌بینی کردیم که سعی می‌کنیم با تزریق یک میلیارد تومان از محل ارزش افزوده این پروژه زیربنایی سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
به گزارش ایسنا، در مجمع انتخاباتی هیئت اسکیت استان اردبیل که با حضور 18 نفر از اعضای این مجمع برگزار شد، در ابتدا سه کاندیدای کسب تصدی این هیئت برنامه‌های خود را به اعضا ارائه کردند تا توان خود را در معرض انتخاب قرار دهند که قاسم پیران یکی از کاندیداها با اشاره به ضعف‌های هیئت اسکیت در سال‌های گذشته و غفلت از تقویم سالانه اظهار کرد: ما به برنامه‌های آموزشی و برگزاری مسابقات ورزشی در این رشته بها نداده‌ایم در حالی که باید در همه شهرستان‌ها این رشته فعال شده و سعی‌مان بر ارتقای بر داشن مربیان و همچنین حضور ورزشکاران در رویدادهای ملی و بین‌المللی باشد.
وی با بیان اینکه این رشته ورزشی همچنان از نبود اسپانسر و ضعف تبلیغات رنج می‌برد، خاطرنشان کرد: بنده اولین باشگاه خصوصی اسکیت را در این استان با هدف استعدادیابی از بین کودکان و نوجوانان راه‌اندازی کردم و در حد هیئت با دستگاه‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش در تعامل و ارتباط مستقیم هستم.
پیران ضرورت استفاده از تجربیات پیشکسوتان را در این حوزه یادآور شد و افزود: هنوز این رشته در استان اردبیل به شکل فراگیر و همگانی توسعه نیافته و ضرورت دارد در المپیادهای ورزشی مدارس در این زمینه اقدامی انجام شود تا استعدادهای دانش‌آموزان در رشته اسکیت شناسایی و معرفی شود.
بهزاد شفیعی دیگر کاندیدای ریاست هیئت اسکیت استان اردبیل نیز ضرورت تکمیل پیست اسکیت را در استان اردبیل یادآور شد و گفت: ما باید به مربیان و داوران و ارتقای دانش آنها بها دهیم تا زمینه تحول در این رشته ورزشی را فراهم کنیم.
زلیخا فیضی کاندیدا و ریاست هیئت که چهار سال مدیریت این هیئت را برعهده داشت، اظهار کرد: در این چهار سال تلاش کردیم تا با همکاری آموزش و پرورش و برخی نهادها بحث استعدادیابی را در اولویت قرار دهیم هر چند که در این مدت سعی شد تا زیرساخت‌های این رشته ورزشی را مهیا کنیم.
وی به احداث مجموعه ورزشی اسکیت در اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: برای احداث این مجموعه تاکنون بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده و با تامین یک میلیارد تومان تلاش می‌کنیم تا این مجموعه ورزشی سال آینده به بهره‌برداری برسد.
رئیس هیئت اسکیت استان اردبیل افزود: ما هم اکنون در 6 شهرستان هیئت فعال داریم و به دنبال جذب اسپانسر و صدور مجوز برای راه‌اندازی باشگاه‌های ورزشی در این رشته هستیم که امیدواریم در یک فضای تعاملی بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
فیضی از ایجاد کارگروه مشارکت خبر داد و بیان کرد: بنده به مدیریت مشارکتی اعتقاد راسخ دارم و بر این باورم به دور از مدیریت بسته با رویکرد مدیریت مشارکتی می‌توانیم با همراهی ورزشکاران، مربیان و داوران پیشکسوتان و ذی‌نفعان در این رشته موفق عمل کنیم.
وی توجه جدی به ورزشکاران حرفه‌ای را در این رشته ورزشی یادآور شد و تصریح کرد: بنده تمام سعی خود را خواهم کرد تا با جلب نظر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبار لازم برای تکمیل مجموعه ورزشی اختصاصی این رشته را تامنی کنم.
در پایان این مجمع از 18 رای ماخوذه زلیخا فیضی با کسب 14 رای برای چهار سال آینده ریاست این هیئت را عهده‌دار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.