دبیر کل فدراسیون ورزش روستایی و عشایری گفت: تلاش می‌کنیم تا با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف یک هزار و 600 خانه ورزش روستایی را در کشور تجهیز، تکمیل و راه‌اندازی کنیم.
علیرضا احدی در حاشیه برگزاری مسابقات کشوری کشتی آشیرما در اردبیل در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: ما در کنار برگزاری مسابقات و جشنواره‌های متعدد به شکل بومی و محلی در استان‌ها مختلف سعی می‌کنیم تا به احیا و توانمندسازی این رشته‌ها کمک کنیم.
وی از برگزاری بزرگترین جشنواره ورزش بومی – محلی و روستایی با نام جام ریاست جمهوری در 26 مرداد تا 5 شهریور خبر داد و خاطرنشان کرد: ما اعزام تیم‌ فوتبال روستایی و عشایری را به مسابقات آسیایی شاهد بودیم و در شهریورماه در قرقیزستان مسابقات عشایری با حضور 160 نفر از ورزشکاران کشور برگزار خواهد شد.
دبیر کل فدراسیون ورزش روستایی و عشایری به رونق مسابقات کشتی گولشمک و آشیرما به عنوان رشته ورزشی بومی – محلی با همکاری فدراسیون کشتی اشاره کرد و گفت: ما در حالی مسابقات کشتی آشیرما را به میزبانی اردبیل با حضور تیم‌های مختلف کشور برگزار می‌کنیم که در سه سال اخیر تیم استان اردبیل در مسابقات ترکیه مقام چهارم و در رویداد کشوری نیز هم در کشتی آشیرما و هم گولشمک مقام برتر را به دست آوردند.
احدی با بیان اینکه منتخبین این مسابقات به رقابت‌های قرقیزستان اعزام می‌شوند، افزود: این مسابقات در سه وزن برگزار شد تا در کنار برگزاری مسابقات کمان سنتی و کمانگیری روی اسب بتوانیم توان ورزشکاران این استان را برای حضور در رقابت‌های جهانی به ویژه جام جهانی عشایر در قرقیزستان به رخ بکشیم.
وی از تجهیز خانه‌های ورزش روستایی در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: قرار است با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و ادارات ورزش و جوانان یک هزار و 600 خانه ورزش روستایی و در نوبت راه‌اندازی قرار گیرند که 60 روستا سهمیه استان اردبیل است که 40 مورد از آنها تجهیز شده و کار تجهیز 20 روستای دیگر نیز در اولویت قرار گرفته است.
دبیر کل فدراسیون ورزش روستایی و عشایری گفت: در کنار برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات متعدد ما در برگزاری کنگره‌های جهانی و آموزشی با هدف ارتقای سطح کیفی کار داوران و مربیان ارتباط تنگاتنگی را با یونسکو و دانشگاه‌ها ایجاد کردیم تا در سال 97 ورزش روستایی و عشایری توسعه کیفی پیدا کند.
احدی از شناسایی یک هزار و 800 رشته ورزشی بومی – محلی در کشور خبر داد و تصریح کرد:  147 رشته و بازی بومی – محلی متعلق به استان اردبیل است و ما به زودی دایره‌المعارفی را در چند جلد در این زمینه تدوین می‌کنیم تا نسل امروز و آینده آشنایی بیشتری را با رشته‌های ورزشی بومی – محلی داشته باشند.
وی به ثبت ملی کشتی گولشمک هیر اشاره کرد و افزود: این مسابقات که پیش از این در قالب کشتی پهلوانی در هیر برگزار می‌شد با تغییر نام به گولشمک در شهریورماه و به صورت کشوری به میزبانی هیر برگزار خواهد شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.