همزمان با هفته گرامیداشت استان اردبیل و روز ملی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، همایش جریان‌شناسی شعر آئینی در پایتخت حسینیت اردبیل برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این همایش که در کنار سخنرانی، شعرخوانی شعرای شعر آئینی و عاشورایی با حال و هوایی معنوی برگزار شد، هادی از شاعران شعر آئینی اردبیل با اشاره به برگزاری کارگاه شعر آئینی از سال 91 در شهر اردبیل، اظهار کرد: در این کارگاه 26 نفر از شاعران شعر آئینی و عاشورایی حضور داشته و به صورت مستمر اشعار و سروده‌های خود را ارائه می‌کنند.
وی با بیان اینکه در این مسیر برخی نهادها همچون حوزه هنری و تبلیغات اسلامی یار و مددکار شاعران هستند، خاطرنشان کرد: در قالب این کارگاه نقد آثار و همچنین موضوع مقتل‌خوانی مورد توجه قرار گرفته و سعی می‌شود در یک فضای ادبی آثار شاعران و نویسندگان مورد رصد و بررسی قرار گیرد.
این شاعر عاشورایی با قدردانی از همراهی خوب روسای محلات ششگانه اردبیل در تداوم برگزاری این کارگاه‌ها، گفت: تلاش می‌کنیم تا شعر آئینی مسیر صحیح و سالم خود را به شایستگی طی کند.
هادی بیان کرد: هر چند شعر آئینی با تزلزل و نارسائی‌هایی همراه بوده اما در قالب این کارگاه‌ها سعی کردیم تا نقاط ضعف را در این حوزه برطرف و امیدواری بیشتری را در بخش شعر مرثیه و حماسه حسینی ایجاد کنیم.
 
انتقاد از بی‌توجهی فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه شعر و شعرا
حسین غفاری اردبیلی از دیگر شعرای آئینی اردبیل نیز با بیان اینکه پنج سال است پا به اداره کل ارشاد نگذاشته چرا که این اداره کل شعرا را تحویل نمی‌گیرد، تصریح کرد: به هیچ وجه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از شعرا به ویژه شعر آئینی و حماسی حمایتی نمی‌کند و ما نیز به تبع این بی‌‌محلی توجهی به این مجموعه نداریم.
وی به عقیم ماندن کار تیمی شکل گرفته در ارتباط با راه‌اندازی گروه متخصصین شعر آئینی در نظارت بر تولید کتاب‌های اشعار شاعران اشاره کرد و افزود: امیدواریم این گروه متخصصین به ماموریت خود ادامه دهند تا شاهد اعتلای شعر آئینی در اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت باشیم.
غفاری اردبیلی ادامه داد: ما این رسالت عظیم و سنگین را از شعرا و نویسندگان گذشته به عهده گرفتیم و امیدواریم در شرایطی بهتر و جایگاهی ممتاز این ماموریت را به نسل‌های آینده تحویل داده و سرافراز از این عرصه بیرون بیاییم.
در این نشست تخصصی چند تن از شعرای آئینی و عاشورایی اردبیل نیز ضمن بیان کاستی‌های و نارسائی‌ها در این حوزه اشعار خود را قرائت کرده و فضایی متفاوت به این نشست بخشیدند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.