معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: در قالب برنامه ششم توسعه کشور سازمان بهزیستی مسئولیت و ماموریت تامین سلامت اجتماعی را در کشور عهده‌دار است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، فاطمه عباسی در شانزدهمین گردهمایی علمی – تخصی معاونین پیشگیری بهزیستی سراسر کشور در سرعین اظهار کرد: از مهمترین معضلات و آسیب‌های جامعه ما بحث طلاق، اعتیاد، همسرآزاری، کودک‌آزاری، حاشیه‌نشینی و ... است که باید با مداخله به هنگام و تخصصی تلاش کنیم تا ابعاد این آسیب‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی را به حداقل برسانیم.
وی با بیان اینکه باید با شاخص‌ها و ابزارهای تخصصی و در قالب یک سیاست کلان آسیب‌های اجتماعی و افزایش جرم و بزه را به حداقل رساند، خاطرنشان کرد: در دنیا سه دیدگاه در ححوزه سلامت اجتماعی مطرح است که بخشی از این برنامه‌ها در قالب سلامت جسمی و روانی فردی و بخشی نیز به عنوان عوامل اجتماعی موثر در سلامت تک تک افراد جامعه و ارتقای شاخص‌های جامعه سالم بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد.
معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی در قالب برنامه ششم توسعه مسئولیت تامین سلامت اجتماعی را به عنوان راهبرد اصلی مدنظر دارد و ما تلاش می‌کنیم در معاونت پیشگیری که به تازگی در این سازمان شکل گرفته در سه سطح پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالثیه به ارتقای سلامت اجتماعی کمک کنیم.
عباسی بیان کرد: در سطح اول ما بحث آگاهسازی و مداخله به هنگام را در گروه‌های هدف جامعه به شکل عمومی و همگانی مدنظر قرار دادیم که نمونه آن ارائه مشاوره‌های ژنتیکی و قبل از ازدواج است.
وی سطح دوم را سطح کاهندگی در مقوله آسیب‌های خانوادگی به ویژه مصرف مواد مخدر و گسترش مراکز درمان و همچنین ایجاد مراکز مشاوره دوران بارداری برای بانوان در کاهش آسیب‌های احتمالی در قبال تولد کودکان معلول اعلام و تصریح کرد: سطح سوم بحث توانمندی و بازتوانی و توفیقاتی است که در این حوزه به دست می‌آید.
معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی ادامه داد: ما در بحث پیشگیری و ارتقای سلامت افراد جامعه و ارتقای نشاط آنها برنامه‌ریزی‌های مختلفی را انجام دادیم و قصد داریم با تکیه بر نظرات کارشناسان و ظرفیت‌های ایجاد شده در این حوزه بتوانیم به صورت کمی و کیفی اهدافمان را به نتیجه برسانیم.
عباسی ضرورت مداخله به هنگام را در این بخش یادآور شد و افزود: قطعا با حمایت رئیس سازمان بهزیستی توسعه مراکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور و همچنین توسعه برنامه‌های آموزش و آگاهسازی در همه ابعاد می‌توانیم به اهداف موردنظر دست پیدا کنیم.
وی بیان کرد: این اقدامات پیشگیرانه به تحکیم و استحکام نظام خانواده و اجتماع منجر خواهد شد به طوری که در گروه سنی 15 تا 60 سال میزان شیوع مصرف موادمخدر 5.4 درصد کاهش یافته و با تقویت تیم‌های اجتماع محور به تعداد 500 تیم در محلات پرشیوع اعتیاد در 11 استان کشور سعی داریم تا به نوعی آسیب اعتیاد را به حداقل برسانیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.