به گزارش ایرنا ، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل روز جمعه گفت: در این مانور تشکل های مردم نهاد و خانواده های معتادان ترک کرده مشارکت کردند.
وی افزایش خود مراقبتی ، کاهش گرایش به آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر کودکان و نوجوانان، اجتماعی کردن مساله اعتیاد، تقویت رفتارهای محافظت کننده و کاهش عوامل خطرساز از طریق هویت بخشی و آگاه سازی جوانان و نیز فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت های جوانان در مبارزه با اعتیاد را از اهداف این برنامه ذکر کرد.
او اضافه کرد: اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی و هنری، تشکیل زنجیره انسانی، برپایی نمایشگاه، نصب چادرهای اطلاع رسانی ، برپایی ایستگاه نقاشی و سلامت و به پرواز درآوردن بادکنک با موضوع پیشگیری از اعتیاد از برنامه های جنبی این نمایشگاه بود.
جوادزاده با بیان اینکه این برنامه با مشارکت 200 نفر از جوانان و نوجوانان منطقه و اعضای جمعیت هلال احمر برگزار شد، افزود: توزیع انواع بروشور ، پوستر ، سی دی های آموزشی ، ارائه خدمات مشاوره ای و تست قند خون و کنترل فشار خون و مسابقه نقاشی در این برنامه انجام شد.
اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت این استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.