نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در استان اردبیل بدون همکاری بانک‌ها غیرممکن و تحقق نیافتنی است .

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بشیر خالقی در جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در بحث اشتغال روستایی دولت وعده‌های خوبی داده است اما آنچه که مشکل آفرین است پیدا کردن ضامن و وثیقه برای روستائیان است که نمی‌دانند چند کارمند را از کجا پیدا کنند .

وی خاطرنشان کرد: با همکاری بانک‌ها به راحتی می‌توان تسهیلات کم‌بهره‌ای را در حوزه تولید فرش، صنایع دستی و کارگاه‌های کوچک و متوسط تولید روستایی دایر کرد اما با این شرایط سختگیرانه بانک‌ها امکان ندارد تحقق 20 هزار فرصت شغلی را در استان شاهد باشیم .

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در ادامه به کلنگ‌زنی شهرک صنعتی هشتجین نیز اشاره کرد و گفت: با گذشت ماه‌ها از کلنگ‌زنی این شهرک هنوز زیرساخت‌های آن مهیا نشده و کار در این مجموعه در هاله‌ای از ابهام است

 

عدالت استخدامی در بخش خصوصی رعایت شود

در ادامه این جلسه نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: براساس مصوبه دولت و مجلس در رفع مشکل بیکاری در کشور گام‌های جدی برداشته شده و تکالیف و الزامات دستگاه‌های مختلف در حمایت از اشتغال و تولید کاملا معین و مشخص شده است .

شکور پورحسین افزود: بانک مرکزی موظف به پرداخت 12 هزار میلیارد تومان منابع در این زمینه شده تا براساس شیوه‌های نامه‌های تعریف شده و فرآیند مشخص اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه کارا ثبت و براساس این اقدام بخش عظیمی از مشکلات برطرف شود .

وی به موضوع عدالت استخدامی در مجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی اشاره کرد و بیان داشت: این کار باید براساس آزمون و فرآیند تعریف شده انجام شود تا شرایط مناسبی را در ایجاد فرصت‌های اشتغال عادلانه در جامعه مشاهده کنیم .

پورحسین بیان کرد: البته در بخش کارآفرینی باید آمایش سرزمینی و قابلیت‌های منطقه‌ای مشخص شود که انتظار می‌رود براساس قانون بودجه دولت 17 هزار میلیارد تومان سهم خود را در تقویت و توسعه واحدهای تولیدی بکار گیرد تا اشتغال حقیقی اتفاق بیفتد .


بسترهای ICT در توسعه استان اردبیل نادیده گرفته شده است

در ادامه  ولی ملکی  با اشاره به اینکه بسترهای ICT در استان اردبیل در عصر آنی ارتباطات در توسعه پایدار و همه‌جانبه استان اردبیل نادیده گرفته شده است، اظهار کرد: اساتید برجسته دنیا از 25 سال قبل اهمیت حوزه آی‌تی، آی‌سی‌تی و دولت الکترونیک را مورد تاکید قرار دادند که ایجاد این زیرساخت‌ها می‌تواند در خلق ثروت، ارزش افزوده، رشد اقتصادی و صادرات بسیار مهم و تاثیرگذار باشد .

نماینده مردم مشگین شهر پایه رشد و بالندگی شرکت‌های دانش‌بنیان را به واسطه زیرساخت ICT و IT یادآور شد و خاطرنشان کرد: در عصر حاضر بدون این عناصر رشد بی‌معناست و اگر می‌خواهیم پا به پای دنیا در عصر آنی ارتباطات رشد کنیم باید خود را به این عناصر مهم مجهز کنیم .

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به فاصله کشورهای پیشرفته و ایران در حوزه ICT اشاره کرد و افزود: ما در استان اردبیل از نظر کشاورزی موقعیت ممتاز برای صادرات داریم و در جلسه‌ای که اخیرا با وزیر صنایع داشتیم ساعت‌ها روی موضوع صنایع تبدیلی و صادرات آن بحث و بررسی شد .

ملکی ادامه داد: هدفگذاری امسال دولت در بخش صادرات با 10 میلیارد دلار افزایش رقم 60 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی است که بخش عمده‌ای از آن از طریق زیرساخت‌های حوزه ارتباطی و فناوری و تکنولوژی‌های جدید تحقق پیدا می‌کند .

وی بیان کرد: باید ذهن‌های جوانانمان را با این تکنولوژی‌ها آماده کار و تلاش مضاعف کنیم تا همچون کشور همسایه ترکیه جهش صادراتی در همه بخش‌ها اتفاق بیفتد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.