سعید جوادزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگاه ها در راستای تفاهم نامه سه جانبه وزارت کشور، جمعیت هلال احمر و ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می شود.
وی گفت: این تفاهم نامه کشوری در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و به منظور اجرایی شدن برنامه های مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی منعقد شده است.
جوادزاده اظهار کرد: کارگاه های سبک فرزندپروری و مهارت های زندگی در 10 مدرسه اردبیل و کارگاه های آموزش پیشگیری از وقوع جرایم مواد مخدر و کاهش خشونت در مدارس مورد توجه قرار گرفته است.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: این کارگاه ها بین دانش آموزان و والدین آنها با همکاری مدرسان اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در حال اجرا است.
به گفته جوادزاده، در این کارگاه ها که در مدارس و خوابگاه های دانش آموزی برگزار می شود، مربیان در مورد عوارض، پیامدها و تبلیغات سوء مصرف مواد مخدر اعم از سنتی، صنعتی و شیمیایی مباحثی را با مخاطبان کارگاه ها مطرح می کنند.
او تشریح کرد: توسعه امکانات فرهنگی برای واکسیناسیون اجتماعی خانواده ها به ویژه نوجوانان و پیشگیری از مصرف روانگردان ها ضرورت انکارناپذیری است و جمعیت هلال احمر استان اردبیل در این زمینه برنامه های مختلفی اجرا می کند.
خشونت به عنوان یک عامل ناپسند در رفتارهای اجتماعی هرسال به طور میانگین 80 هزار نفر در استان اردبیل را به دادگستری می کشاند.
این تعداد افراد دراثر رفتارها و برخوردهای نادرست و خشونت آمیز در مناسباتشان با دیگران در مکان های مختلف از اعضای خانواده گرفته تا فضاهای کسب و کار و آموزشگاه ها و نظایر آن کارشان به نزاع و درگیری های انفرادی و یا گروهی کشیده می شود.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.