با هدف گسترش فعالیت های پژوهشی، آموزشی و کارآفرینی، تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی اردبیل و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی به امضا رسید.

 
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در مراسم انعقاد این تفاهم نامه گفت: جهاددانشگاهی اردبیل آماده همکاری با پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی و انجام ماموریت های کلان در حوزه های مختلف است.

مهران اوچی اردبیلی با اشاره به پتانسیل‌های استان اردبیل در زمینه گردشگری و مطالعات شهری افزود: مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری جهاددانشگاهی اردبیل می تواند با همکاری این پژوهشگاه در راستای توسعه اهداف فعالیت های خود در حوزه شهری اقدام نماید.
 
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با نگاه ویژه ای به بافت‌های فرسوده شهری استان دارد و ساماندهی این حوزه ها، نیاز به حمایت، پشتیبانی و شناسایی فضای سرمایه گذاری دارد ادامه داد: برای ایجاد و توسعه اشتغال روستایی، پیگیری و رایزنی هایی انجام گرفته و قول های مساعدی از سوی مدیرکل برنامه و بودجه استان در این خصوص داده شده است.
 
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به فعالیت‌های استان در زمینه علوم اجتماعی اظهار کرد: بایستی برای کمک به رفع دغدغه مسئولان و نیازهای استان، طرح های ویژه ای در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی با مشارکت جهاددانشگاهی اردبیل پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ارائه و به صورت هدفمند در این راستا حرکت شود.
 
در این مراسم رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی در خصوص مشکلات موجود برای فعالیت‌های پژوهشی و مطالعات شهری در کشور گفت: یکی از ملاک ها و مصادیقی که می‌توان زمینه های همکاری فیمابین را گسترش داد فعالیت در زمینه توسعه روستایی، اشتغال  و گردشگری است.

ایرج فیضی خاطرنشان کرد: با توجه به محور فعالیت های جهاددانشگاهی و پتانسیل های استان اردبیل در زمینه های مختلف پژوهشی و فناوری می توان همکاری های مشترک اثرگذاری انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی می تواند با واحد اردبیل در زمینه برنامه ریزی شهری و اقتصاد مدیریت همکاری نماید تصریح کرد: این پژوهشگاه با پشتوانه علمی خود می تواند در برنامه ریزی شهری به خصوص بافت های فرسوده و ناکارآمد استان اردبیل که از دغدغه‌های مسئولان است موثر عمل نماید.
 
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی با بیان اینکه اشتغال و توسعه روستایی و گردشگری امری مهم در کشور محسوب می شود ادامه داد: با بسترسازی و استفاده از پتانسیل های استان ها از جمله استان اردبیل می توان به امر اشتغال، توسعه کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرد.
 
فیضی با بیان اینکه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی در گروه های برنامه ریزی شهری، اقتصاد و مدیریت فعالیت دارد افزود: این پژوهشگاه و جهاددانشگاهی استان اردبیل می توانند در اجرای طرح های تحقیقاتی با اهداف مشخص همکاری های لازم را داشته باشند.

وی یاد آور شد: این پژوهشگاه با سه پژوهشکده علوم توسعه، علوم اجتماعی و علوم انسانی، مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری و روستایی و ۳۶ گروه پژوهشی آماده همکاری با واحدهای جهاددانشگاهی در سراسر کشور است.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری مشترک با محور فعالیت های پژوهشی، آموزشی، کارآفرینی و اشتغالزایی شهری و روستایی، ساماندهی و توانمندسازی بافت های فرسوده و برنامه ریزی شهری و فضایی به امضای رؤسای جهاددانشگاهی استان اردبیل و پژوهشگاه با سه پژوهشکده علوم توسعه، علوم اجتماعی و علوم انسانی جهاددانشگاهی رسید.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.