به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ار دبیل ، سردار حسین عبدی روز سه شنبه گفت: این آمار در مقایسه با مدت سال گذشته افزایشی 79 درصدی نشان می دهد.
وی گفت: در این زمینه 27 قاچاقچی مواد محترقه دستگیر و تحویل مقامات قضایی استان شدند.
وی به جدیت ، تعهد و تلاش جهادی پلیس در مبارزه با قاچاقچیان مواد محترقه اشاره کرد و گفت: اقشار اجتماعی باید در این زمینه مشارکت هدفمند با پلیس داشته باشند تا آسیبی از جانب مواد محترقه متوجه مردم نشود.
وی با تاکید بر اینکه والدین باید بر رفتارهای هیجانی جوانان خود نظارت منطقی داشته باشند، افزود: نظارت و کنترل منطقی بر رفتارهای جوانان و تخلیه مثبت هیجانات، سد محکمی در برابر آسیب پذیری از موادمحترقه بوده و والدین باید آسیب هایی که از ناحیه مواد محترقه متوجه جوانان است، را به فرزندان خود گوشزد کنند.
وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های جامع برای اطلاع رسانی آسیب های مواد محترقه با تکیه بر توانمندی و تخصص پلیس، گفت: اطلاع رسانی هدفمند و جامع هشدارهای انتظامی و توسعه برنامه های آموزش همگانی راهکاری مطمئن و اثربخش در کنترل و پیشگیری از آسیب های مواد محترقه در چهار شنبه آخر سال است.
او تشریح کرد: تلفن 110 مرکز فوریت های پلیسی به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در رابطه با فعالیت های مجرمانه قاچاقچیان مواد محترقه است.
هر سال در آستانه نوروز خرید و فروش و ساخت مواد محترقه در استان اردبیل رونق می گیرد ، هر چند خطرات جانی و مالی ناشی از انفجار و یا آتش سوزی ترقه ها و مواد محترقه اهمیت زیادی دارد اما اگر اینگونه مواد حتی خطرات جانی نیز نداشته باشند سبب دود شدن سالانه میلیارد ها ریال از اموال عمومی می شوند.
پارسال در اثر انفجار مواد محترقه هفت نفر در اردبیل جان خود را از دست دادند و چند نفر دیگر مجروح شدند.
608/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.