به گزارش ایرنا ، عدیل سروی روز یکشنبه گفت: در چهار سال اخیر طرح های شاخصی که در راستای جذب مواد خام در استان اجرا شده احداث کارخانه فرنچ فرایز سیب زمینی با ظرفیت سالانه 60 هزار تن در یک نوبت کاری است که با سرمایه 140 میلیارد ریالی در حال بهره برداری است.
او گفت: کشتارگاه صنعتی طیور با سرمایه گذاری 450 میلیارد ریال با ظرفیت 65 هزار تن این امکان را برای استان فراهم کرده تا تولیدات مازاد بر نیاز گوشت سفید خود را به بازارهای عراق و روسیه نیز صادر کند.
وی همچنین به احداث سیلوی ذخیره غلات اشاره کرد و افزود: این واحد ظرفیت نگهداری 50 هزار تن غله در سال را دارد که با سرمایه گذاری 130 میلیارد ریالی در حال بهره برداری است.
وی اظهار کرد: در اجرای طرح گسترش سردخانه های نگهداری محصولات کشاورزی و با هدف جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی بعد از برداشت نیز عملیات اجرایی احداث انبارهای سرد و مکانیزه به ظرفیت 39 هزار تن ، سردخانه به ظرفیت 86 هزار تن ، صنایع فرآوری سیب زمینی به ظرفیت 100 هزار تن ، درجه بندی و بسته بندی سیب زمینی به ظرفیت 40 هزار تن در مجموع 265 هزار تن
او افزود: این واحدها بین 30 تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با توجه به حمایت های فراگیری که در رفع موانع و مشکلات این واحدها اعمال می شود و بزودی عملیات اجرایی آنها نیز به بهره برداری خواهد رسید و قادر خواهیم بود 265 هزار تن انواع محصولات کشاورزی را با بکارگیری پیشرفته ترین تکنولوژی سردخانه ای انبار و در زمان نیاز و مقتضی روانه بازار مصرف کنیم.
استان اردبیل در 12 محصول مهم و استراتژیک رتبه اول تا هفتم کشوری را به خود اختصاص داده ، در تولید عدس رتبه اول ، سیب زمینی ، دانه های روغنی ، هلو و شلیل و پرورش گاومیش رتبه دوم ، تولید عسل رتبه سوم ، تولید گندم و چغندر قندر رتبه پنجم و تولید حبوبات رتبه هفتم دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.