به گزارش ایرنا ، فرماندار پارس آباد در استقبال از مسافران اولین پرواز برنامه ای فرودگاه پارس آباد مغان گفت: به موازات توسعه حمل و نقل هوایی ، پیگیری ها برای توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان زیرساخت های مهم و کلیدی رونق اقتصادی منطقه در حال انجام است.


به گزارش ایرنا ، فرودگاه پارس آباد مغان از حدود پنج سال پیش تعطیل بود و ماه گذشته در آیینی ویژه با فرود هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بازگشایی شد اما نخستین پرواز رسمی حامل مسافر به این فرودگاه امروز جمعه انجام گرفت .
اکبر صمدی فرماندار پارس آباد در آیین استقبال از مسافران در فرودگاه این شهر با اشاره به ظرفیت های بالای کشاورزی ، دامپروری و گردشگری و تجاری شهرستان پارس آباد، استقبال از پرواز پارس آباد تهران را بسیار خوب دانست و افزود: خوشبختانه ظرفیت هواپیما تکمیل بوده و متقاضیان بلیط از ظرفیت هواپیما بیشتر بودند.
او گفت: در صورت ادامه این روند برنامه ریزی ها باید برای افزایش تعداد پروازها در اولویت کاری قرار بگیرد.
وی همچنین به علاقمندی مردم منطقه به زیارت امام رضا (ع) اضافه کرد : برای برقراری پرواز پارس آیاد - مشهد تلاش می شود.
هر هفته 2 پرواز از تهران به مقصد فرودگاه پارس آباد مغان و بالعکس انجام خواهد شد.
در این مراسم فرماندار ، نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس ، مدیرکل فرودگاههای استان ، نماینده سازمان هواپیمایی هما و جمعی از شهروندان پارس آبادی با اهدای گل از مسافران اولین پرواز هواپیمایی استقبال کردند.
فرودگاه پارس آباد که به علت امکانات محدود امکان فرود هواپیماهای کوچک را داشت از حدود پنج سال پیش تعطیل بود.
این فرودگاه در دولت تدبیر و امید و با صرف هزینه ای بالغ بر 260 میلیارد ریال و با بازسازی ساختمان و باند برای فرود هماپیماهای بزرگ مهیا شده بازگشایی شد.
فرودگاه پارس آباد مغان به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در شمال اردبیل در سال 1352 تاسیس و در سال 1381 از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور شد.
استان اردبیل دارای 2 فرودگاه بین المللی اردبیل و پارس آباد مغان می باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.