به گزارش ایرنا،داود شایقی روز شنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: برای تامین زیرساخت های نواحی صنعتی شهرستان های استان هم 30 میلیارد ریال اختصاص یافته تا مشکلات موجود در مناطق محروم استان برطرف شود و اشتنغالزایی در نواحی صنعتی افزایش یابد.
وی سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان را یادآور شد و افزود: اولویت بندی برای توسعه گردشگری و اجرای کارهای زیربنایی در استان انجام شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل بااشاره به اختصاص کمک های فنی اعتباری بیان کرد: کمک های فنی و اعتباری مختص صنعت ،گردشگری و کشاورزی با هدف اشتغالزایی صورت می گیرد .
شایقی در باره اختصاص یارانه به طرح ها و واحد های تولیدی استان افزود: هر دستگاه اجرایی طرح تولیدی و صنعتی را معرفی کند از یارانه دولت بهره مند خواهد شد .
حسین پیرموذن رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل هم در این جلسه خواستار توجه ویژه به صادر کنندگان شد و افزود: یکی از مشکلات اصلی صادرات در استان فراهم نبودن بستر لازم در گمرک بیله سوار است که باید نسبت به ساماندهی وضعیت این گمرک اقدام شود.
وی تسهیل امور گمرکی برای صادرکنندگان را ضرروی خواند و گفت:برای تسهیل امور گمرکی جلسه هماهنگی با مسئولان مربوطه کشور آذربایجان خواهیم داشت.
پیرموذن درباره صادرات سیمان به آذربایجان گفت:صادرات سیمان به میزان 100 هزارتن در دستور کار است که در صورت تحقق ظرفیت تولید کارخانه سیمان افزایش خواهد یافت.
در این جلسه مشکلات صادرات استان مورد بررسی قرار گرفت .
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.