صدیف بدری روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دیدار یک ساعته نمایندگان استان به همزاه معاون عمرانی استاندار اردبیل ، با جهانگیری طرح های اساسی استان در هشت محور مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت چهار محور اساسی راه اهن اردبیل - میانه ، اتصال اردبیل به مرکز کشور و اردبیل به بیله سوار با احداث بزرگراه ، تامین حقابه مغان از رودخانه ارس و تامین آب شرب اردبیل مور تاکید قرار گرفت .
وی اضافه کرد: در این دیدار نمایندگان استان مشکلات موجود و خواسته اصلی مردم از دولت را بیان کردند و آقای جهانگیری قول مساعد داد تا مطالبات و خواسته های اصلی مردم برآورده شود .
بدری بیان کرد: هفته آینده با حضور نماینده جهانگیری ، مدیران دستگاههای اجرایی و وزارتخانه های مربوطه جلسه کاربردی برای بررسی بیشتر چهار طرح اساسی استان برگزار می شود تا تصمیم اساسی برای این طرح ها اتخاذ شود.

** تکمیل راه آهن اردبیل بجد پیگیری می شود
نماینده اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تکمیل طرح راه آهن اردبیل - میانه بدلیل تاخیر در اجرا در اولویت اول برنامه کاری دولت قراردارد و هم اکنون نیز با پیگیری نمایندگان استان مشکلات موجود تامین اعتبار آن تا حدودی برطرف شده است.
بدری ادامه داد : در حال حاضر پیمانکاران قطعات مختلف راه اهن انتخاب شده اند و عملیات اجرایی هم خوب پیش می رود و مقرر است برای شتاب دهی بیشتر جلسه دوره ای با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته باشیم.
بدری در باره اختصاص 350 میلیون دلار اعتبار ارزی برای راه اهن اردبیل افزود: این اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی قابل تامین است و در صورت تحقق نیازی به اعتبار دولتی برای تکمیل راه آهن اردبیل نیست.
وی گفت: در مجموع 10هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح راه آهن اردبیل نیاز است.

**اجازه کاهش حق‌آبه استان اردبیل از رودخانه ارس را نمی‌دهیم
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: به دلیل کمبود منابع آبی در اردبیل اجازه کاهش حق‌آبه این استان از رودخانه ارس را نخواهیم داد.
بدری گفت: بررسی موضوع میزان تخصیص استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی برای ما خیلی مهم است و بر این اساس و برای شفافیت کامل موضوع مقرر شد یک نسخه کامل از مطالعات طرح تخصیص در اختیار مجمع نمایندگان استان قرار گیرد.
وی افزود: در مردادماه سال 92 و در انتهای دولت دهم و اوایل دولت یازدهم، تخصیص و تسهیم آب رودخانه ارس بین سه استان به صورت محرمانه صورت گرفته که قابل قبول نیست و باید در این مورد تجدید نظر صورت گیرد.

**آب شرب اردبیل مناسب نیست
بدری با بیان اینکه آب شرب اردبیل مناسب نیست افزود: در دیدار نمایندگان با جهانگیری تامین آب شرب مناسب و با کیفیت مرکز استان مورد تا کید قرار گرفت و مقرر شد برای تامین آن تدابیری از بخش فراحوزه ای به دشت اردبیل از طریق فاینانس اندیشیده شود.
وی اضافه کرد: تامین آب شرب سالم یکی از خواسته های مردم اردبیل است که دولت برای برآوردن شدن این خواسته ها اهتمام جدی دارد.

** تلاش می شود گمرک مرزی آزادلو و میناباد فعال شود
نماینده اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس درباره فعالیت دوباره گمرک مرزی آزادلوی گرمی و میناباد عنبران گفت: استان اردبیل یک استان مرزی است و برای توسعه مراودات اقتصادی لازم است گمرک های مرزی این استان فعال شود .
بدری اضافه کرد: فعال شدن این 2 گمرک مورد تاکید نمایندگان در این دیدار بود.
نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی دیروز با معاون اول رئیس جمهور دیدار کردند.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.