با حضور 4 استان شمالغرب کشور اردوی امداد و نجات بقا در شرایط سخت در اردبیل برگزار شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: اعضای این تیم‌های امداد و نجات از چهار استان شمالغرب کشور شامل اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی به مدت سه روز گردهم آمدند تا شرایط بقا در وضعیت سخت و بحرانی را در قالب اردوهای برپا شده تجربه کنند.   بهرام غیبی خاطرنشان کرد: در این اردو 70 نفر شامل پزشکان، پرستاران، ماماها و تیم پیراپزشکی امدادرسانی در شرایط سخت در مناطق آسیب‌دیده را تمرین می‌کنند به طوری که شرکت‌کنندگان هم به صورت و هم تئوری این دوره‌ها را پشت سر می‌گذارند. 
وی گفت: این دوره با حضور اساتید و مربیان مجرب ملی و استانی به مدت سه روز در اردوگاه امداد و نجات نیر ادامه دارد که سعی بر این است تا آموزش‌ها و تمرینات و آموزش‌های اعضا به صورت کاربردی و عملیاتی انجام شود. 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به وقوع زلزله‌های متعدد در کشور و ضرورت آمادگی نیروهای امداد و نجات و خدمات‌‌رسان اشاره کرد و بیان داشت: هلال احمر در زلزله اخیر کرمانشاه توانست به سرعت بیمارستان صحرایی را در منطقه سرپل ذهاب دایر کند تا تیم‌های تخصصی با آمادگی و توان مضاعف بتوانند خدمات‌رسانی کنند. 
غیبی تصریح کرد: در طول سال برای ارتقای آمادگی نیروهای پرتوان امداد و نجات و پزشکی هلال احمر در کنار دوره‌های آموزشی اردوهای بازآموزی و بقا در شرایط سخت برگزار می‌شود که این بار به میزبانی نیر در استان اردبیل این اردو را برگزار می‌کنیم تا توانمندی خود را در میزبانی این رویدادها نشان دهیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.