بهنام بهشتی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال ددر گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به پیشنهاد استاندار و بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل سالن های ورزشی در اختیار ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان از ساعت 8 تا 10 صبح و در مرکز استان نیز از ساعت 8 تا 12 بصورت رایگان برای اجرای تمرین های ورزشی دانش آموزان و دانشجویان اختصاص می یابد.
وی گفت: این مصوبه شامل سالن های ورزشی دولتی واگذار شده از سوی ادارات ورزش و جوانان به بخش خصوصی نیز می شود و مسوولان ادارات ورزش و جوانان مناطق مختلف استان مکلف به همکاری در اجرای این مصوبه در کاهش خطر ابتلا به بیماری اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی تهدید کننده نوجوانان و جوانان هستند.
وی تشریح کرد: نقشه راه برای همه ادارات و سازمان های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر تهیه شده و در اختیار سازمان های دولتی قرار داده شده است.
او افزود: انتظار می رود همه ارگان ها ، سازمان ها و ادارات برنامه های پیشگیری ، مبارزه و درمان اعتیاد را در مسیر نقشه راه ارائه شده از سوی مرکز استان به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارائه کنند تا گام های مهمی در ریشه کنی مواد افیونی از جامعه در این استان برداشته شود.
وی از برنامه ریزی برای برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در زمستان امسال در شهرستان های استان اردبیل با شعار ورزش به عنوان عامل مهم مقابله با اعتیاد خبر داد.
بهشتی اظهار کرد: برای موفقیت و پیشبرد اهداف مقابله با اعتیاد در استان نیازمند بروز شدن اطلاعات مربوط به وضعیت مواد مخدر در جامعه هستیم و انتظار می رود مسوولان دست اندرکار با افزایش حساسیت جامعه به این معضل اجتماعی خطرناک در دستیابی به اهداف شورای هماهنگی مبازه با مواد مخدر در سه عرصه پیشگیری ، مبارزه و درمان با تمام توان تلاش کنند.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه بر کاهش تصدی گری دولت در بسیاری از عرصه های اجتماعی و استفاده از ظرفیت تشکل های غیر دولتی مردم نهاد در مبارزه با معضل اجتماعی اعتیاد در جامعه تاکید کرد.
فریدون بابایی افزود: تجربه نشان می دهد هر جا که سازمان های مردم نهاد به کمک دولت آمده اند دولت در کار خود در زمینه های مختلف اجتماعی از جمله بحث اعتیاد موفق بوده است.
وی گفت: در حال حاضر هرگونه اعتبارات دولتی مربوط به برگزاری همایش های مقابله با اعتیاد و برنامه های آموزشی در این زمینه در قالب تشکل های مردمی غیردولتی هزینه می شود.
وی با بیان اینکه ورزش یک عامل مهم در بحث پیشگیری از اعتیاد و عامل بازدارنده از شیوع بیماری اعتیاد در جامعه است افزود: حمایت های ملی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از فعالیت های ورزشی می تواند به ریشه کنی مواد افیونی از جامعه کمک بزرگی بکند.
فرماندار خلخال با اشاره به برگزاری ششمین دوره از جشنواره ورزش های زمستانی این شهرستان در روزهای آینده گفت: این جشنواره نیز با شعار مبارزه با اعتیاد برگزار می شود و انتظار می رود شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در تامین هزینه های مالی این جشنواره اداره ورزش و جوانان خلخال و مجری این حرکت ورزشی بزرگ را را یاری کند.
در این جلسه از بهرام نقی زاده خبرنگار ایرنا به پاس قدردانی از تلاش در پوشش و انعکاس اخبار و رویداد های مربوط به مبارزه با مواد مخدر و نیز تهیه و انتشار گزارش های موثر در آگاهی جامعه از مضرات سوء استفاده از مواد مخدر از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تجلیل شد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.