فرامرز فرض الله پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه ماه پاییز امسال 128.3 میلیمتر برف و باران در شهر خلخال باریده که این میزان نسبت به 114.4 میلیمتر پاییز سال گذشته 12 درصد و در مقایسه با نرمال سال های گذشته 28 درصد افزایش نشان می دهد.
وی گفت: برغم افزایش میانگین بارندگی در پاییز امسال مجموع بارندگی آذر ماه سال جاری نسبت به زمان مشابه سال قبل 34 درصد کاهش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: در حالی که در آذر ماه سال گذشته 64.3 میلیمتر بارش در اداره هواشناسی خلخال به ثبت رسیده این میزان در آذر ماه سال جاری به 43.7 میلیمتر کاهش یافته است.
وی از افزایش دمای هوای شهر خلخال در روزهای گذشته و امروز خبرداد و افزود: با آخرین بارش برف 27 سانتیمتری در روز 16 آذر امسال دمای هوای این شهر به 17 درجه زیر صفر در روز 19 آذرماه کاهش یافته و با افزایش تدریجی دما در روزهای گذشته دمای امروز شهر خلخال به 8 درجه بالای صفر رسید که در مقایسه با سردترین روز آذرماه امسال 19 درجه گرم تر شده است.
افزایش دمای هوا در روزهای اخیر در خلخال موجب ذوب شدن برف و یخ خیابان ها و معابر عمومی این شهر شده و به شهرداری این شهر در مقابله با پدیده یخبندان سطح معابر کمک کرد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.