صادق صالحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این صادرات در قالب 28 محموله به کشورهای ارمنستان و ترکیه انجام شده است.
وی بیان کرد: همچنین یک هزار و 848 تن پا و پنجه مرغ در قالب 66 محموله به کشورهای ویتنام و هنگ کنگ صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به صادرات هشت نوع محصول دامی به 9 کشور جهان از این استان افزود : یکی از مهمترین راه های تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد صادرات پایدار است که اشتغالزایی را به دنبال دارد.
مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه صادرات پایدار منوط به نظارت های بهداشتی دقیق و صحیح بر تولید و عرضه محصول با کیفیت است، گفت: افزایش صادرات فراورده های خام دامی از استان در دستور کار قرار دارد و گام های مؤثری در راستای افزایش صادرات برداشته شده است.
صالحی در تشریح نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی در راستای صادرات فراورده های خام دامی از استان بیان کرد: نظارت های بهداشتی و کیفی دامپزشکی و ارتقای شاخص های بهداشتی یکی از علل رشد صادرات در منطقه است و افزایش صادرات فقط در گرو تولید فراورده خام دامی با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا و افزایش بهره وری تولید میسر خواهد بود.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری چهار میلیون و 56 هزار و 280 قطعه جوجه یکروزه گوشتی تحت نظارت بهداشتی و کیفی این اداره کل در قالب 165 محموله به کشورهای ارمنستان ، افغانستان و ترکمنستان صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان در عین حال از صدور مجوز صادرات 118 هزار و 528 کیلو گرم گوشت مرغ منجمد در قالب پنج محموله به کشور عراق در سالجاری خبر داد و گفت: در این مدت همچنین مجوز صادرات یک محموله شاه میگو به وزن یک تن تحت نظارت بهداشتی و کیفی این اداره کل به مقصد کشور ارمنستان صادر شده است.
خبرنگار: مینا میرقاسمی**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
3006/ 1257

3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.