به گزارش ایرنا، سید ناصر اسحاقی روز یکشنبه در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب استان اردبیل افزود: کتابفروشی ها فرهنگ سازان ما هستند و حمایت از آنها با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی ضروری است و باید جلوی تعطیلی کتابفروشی ها در این استان گرفته شود .
وی بیان کرد: گردش مالی کتاب در کشور به میزان 30 هزار میلیار د ریال است که 20هزار میلیارد ریال آن مربوط به کتابهای درسی و کمک درسی می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: امسال در حوزه کتاب در استان اردبیل 6میلیارد ریال هزینه شده و برای برگزاری این نمایشگاه نیز یک میلیار د و 300 میلیون ریال اختصاص داده شده است.
اوکارنامه استان اردبیل را در حوزه نشر قابل قبول دانست و بیان کرد : در سال 95 و نیمه اول امسال 410 عنوان کتاب در این استان مجوز انتشار گرفتند .
اسحاقی افزود: وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است ولی پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ محسوب می شود و دلیل اصلی آن آن نیز مربوط به گسترش رسانه های مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره ها می باشد.
وی گفت : سرانه مطالعه کتاب در این استان زیر 10 دقیقه است و باید برای بالابردن آن فرهنگ سازی شود..
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نقش آموزش و پروش در ترویج فرهنگ کتابخوانی را موثر دانست و گفت: مدارس و دانشگاهها می توانند فرهنگ کتابخوانی را نهادینه کرده و دانش آموزان و دانشجویان را به کتابخوانی ترغیب کنند.
اسحاقی افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار شده و 300 ناشر کشوری هم در این نمایشگاه حضور دارند و انتظار این است که مردم از این نمایشگاه که بهترین و معتبرترین کتاب در این نمایشگاه قابل عرضه است استفاده لازم را ببرند .
این نمایشگاه از 21 تا 26 آ بان ماه دایر برای بازدید علاقمندان دایراست .
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
/6016/ 7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.