به گزارش ایرنا ، صدیف بدری روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس در اردبیل افزود: حقابه استان از چندین جهت در رودخانه ها ، سدها ، با حفر چاه های عمیق و یا با انتقال آب به مکان و منطقه دیگر به هر بهانه ای کسر شده و باید در این مورد بازنگری شده و حق کشاورزان بازگردانده شود.
وی تامین آب آشامیدنی شهروندان اردبیلی از سد یامچی را یادآور شد و گفت: این سد برای استفاده در بخش کشاورزی احداث شده اما برای تامین آب آشامیدنی ساکنان اردبیل اختصاص یافته است.
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی آبیاری مکانیزه را در استان ضروری خواند و افزود:90 هزار هکتار آبیاری مکانیزه در منطقه مغان اجرا شده که با کسر 30 درصد حق آبه در سد خدا آفرین عملا سودی از این طرح عاید کشاورزان نمی شود.
بدری انتقال آب ارس به آذربایجان شرقی را غیر علمی دانست و گفت: بسیاری از مناطق روستایی استان اردبیل نیازمند آب برای کشاورزی و شرب هستند و با این مشکلات صلاح نیست حقابه استان از ارس به جاهای دیگر انتقال یابد.
نماینده اردبیل بیان کرد: وزرات نیرو باید در زمینه حق آبه سنتی ، طبیعی و زیست محیطی ، اقتصادی و کشاورزی استان اردبیل بازبینی کند.
اعضای کمیسون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی برای یک سفر 2 روزه عصر چهارشنبه وارد اردبیل شده اند و از طرح های بخش کشاورزی شهرستان های مختلف بازدید کردند.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.