ه گزارش ایرنا ، دکتر بشیر خالقی روز جمعه در حاشیه برگزاری همایش پیاده روی با خانواده خلخال در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر علاوه بر تهدید سلامتی مردم از جانب بیماری های قلبی و عروقی ناشی از کم تحرکی و تغذیه نادرست حدود 35 درصد از جمعیت کشور به ویژه ساکنان کلانشهرها به نوعی از افسردگی و بیماری های روحی و روانی رنج می برند.
وی تاکید کرد که پرداختن به ورزش و توسعه ورزش های همگانی در بین مردم می تواند به عنوان بزرگترین عامل بازدارنده این آسیب اجتماعی در وضعیت فعلی جامعه محسوب شود.
عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تقدیر از استقبال گرم مردم منطقه از همایش های ورزشی به خصوص همایش پیاده روی باخانواده گفت: نیاز است برنامه ریزی منسجم و مدونی برای برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی و نهادینه کردن فرهنگ ورزش در بین خانواده ها توسط مسوولان ورزشی کشور انجام شود و این مهم می تواند در کاهش بیماری های روحی و روانی دولت را یاری کند.
خالقی گفت: در شرایطی که دولت به دلیل محدودیت های اعتباری قادر به احداث سالن های ورزشی در روستاها نیست آماده کردن زمین های ورزشی با استفاده از ظرفیت منابع ملی در روستاها می تواند کمک بزرگی به توسعه ورزش در مناطق محروم روستایی کند.
سیدناصر میرمرسلی رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال هم در این همایش از کسب رتیه اول هیات ورزش های همگانی این شهرستان در بین شهرستان های مختلف استان اردبیل خبر داد و گفت: این موفقیت در نتیجه تلاش رئیس این هیات در برگزاری همایش های مختلف ورزشی و نهادینه کردن ورزش همگانی در جامعه این شهرستان حاصل شده است.
وی با تقدیر از حضور بسیار گرم مردم در همایش های پیاده روی با خانواده خلخال از برگزاری 18 همایش پیاده روی در طول سال جاری از سوی هیات ورزش های همگانی این شهرستان و حضور هزاران نفر از علاقمندان به این ورزش مفرح خانوادگی خبرداد.
وی گفت:با وجود محدودیت های اعتباری برنامه های ورزشی 6 ماهه نخست امسال در این شهرستان بطور مطلوبی اجرا و این مهم در سایه تلاش مسوولان هیات های ورزشی برای پیشبرد اهداف ورزشی حاصل شده است.
در این همایش ورزشی که صبح امروز به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش وهمچنین هفته سلامت روان وتندرستی بانوان به همت اداره ورزش و جوانان و با همکاری دانشکده علوم پزشکی خلخال برگزار شد بیش از 2 هزار نفر شرکت و مسیر پنج کیلومتری تعیین شده را پیاده روی کردند.
در پایان همایش به قید قرعه از 40 نفر از شرکت کنندگان با اهدای جوایز ورزشی تجلیل شد.
همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت روان و تندرستی بانوان دانشکده علوم پزشکی خلخال امروز با استقرار پایگاه های سنجش سلامت در ورزشگاه تختی و محل اغاز همایش پیاده روی اقدام به اندازه گیری رایگان فشار خون مردم کردند.
خلخال در 115کیلومتری جنوب اردبیل واقع است.
خبرنگار:بهرام نقی زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7119/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.