به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد زنجانی روز شنبه در آستانه روز جهانی غذا در جلسه مسئولان دستگاههای مرتبط و تولید کنندگان مواد غذایی استان اردبیل افزود: چهار سال پیش فقط 37 درصد نان تولیدی در اردبیل بدون جوش شیرین بود که این رقم هم اکنون به 98 درصد رسیده و تلاش می کنیم تا 100در صد نان تولیدی بدون استفاده از جوش شیرن باشد.
وی اظهار کرد: با این حال ماندگاری نان تولیدی کم است و باید با افزودن مواد لازم و افزودنی های مجاز کیفیت نان تولیدی ارتقا یابد تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه آب آشامیدنی اردبیل هیچ مشکلی ندارد، بیان کرد: حساسیت مردم و مسئولان به آب شرب بسیار است به طوری که به طور مداوم نمونه برداری شده و آزمایش می شود تا آب سالم به دست مردم و مصرف کنندگان برسد.
وی از آزمایش مداوم آب چاهها و سدها خبر داد و ادامه داد: طبق نتایج آزمایشها و بررسی ها هیچ نوع آلودگی در آنها مشاهده نشده است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.
زنجانی گفت: طرحهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای تامین آب شرب مطلوب مردم در دست اجرا داریم و به دنبال نوسازی تجهیزات مورد نیاز ایستگاههای تصفیه خانه آب هستیم.
رئیس شورای سلامت شهرستان اردبیل افزود: تولیدات مواد لبنی و پروتئینی در استان هم بسیار مرغوب و با کیفیت است به طوری که در ذبح دامها و طیور مسائل شرعی رعایت می شود و کشتاری که که در کشتارهای صنعتی و مجوز دار انجام می گیرد مسائل بهداشتی کاملا رعایت می شود.
فرماندار اردبیل اظهار کرد: فقط نگرانی ما از کشتار غیرمجاز دامهایی است که بدون نظارت اداره کل دامپزشکی استان توسط برخی افراد و قصابی ها صورت می گیرد و باید سرانه گوشت مصرفی مردم را بدانیم اگر با مقدار کشتار روزانه در کشتارگاهها مطابقت داشته باشد آن موقع می توان ادعا کرد که کشتار غیر مجاز دام در استان وجود ندارد.
وی بیان کرد: یکی از چالش ها در این حوزه قیمت گذاری کالاهای مصرفی مردم است که باید قیمت گذاری کالاهای تولیدی طوری باشد که ضمن رعایت کیفیت و وزن قیمت آن نیز مناسب باشد.
وی اضافه کرد: سلامتی مردم شوخی بردار نیست و خط قرمز مسئولان است و قانون اختیارات کاملی در این رابطه به مجریان داده است تا با آنهایی که سلامت عمومی و مردم را به مخاطره می اندازند برخورد قاطعی صورت گیرد.
وی ادامه داد: اصولا اقلام بهداشتی و آرایشی که به صورت غیر قانونی وارد کشور می شوند و مجوزهای لازم را ندارند برای سلامتی مردم خطر دارند.
زنجانی گفت: نباید فقط در مناسبت ها نظارت بر اماکن تولید و توزیع تشدید یابد و بعد از آن به حال خود رها شود بلکه باید همیشه و در همه حال نظارت کافی و دقیق بر آنها صورت گیرد چرا که ارتباط مستقیم با سلامتی مردم و جامعه دارد.
تجلیل از واحد های نمونه تولیدی و کارشناسان فنی نمونه واحد های تولیدی استان از دیگر قسمت های این آئین بود.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.