امین بیگناه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری کنگره جهانی آپوموندیا گفت: این کنگره از پنجم تا 12مهر ماه در استانبول برگزار شد و نمایندگان انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران نیز در این کنگره حضور داشتند.
وی افزود: در این کنگره اساتید مطرح و کارشناسان و متخصصان زبده صنعت زنبورداری و محصولات کندو از سراسر دنیا حاضر شده بودند تا با محور تولید عسل،زهر زنبور،محصولات کندو، ژل رویال، مبارزه با بیماری ها، تهیه دارو و آخرین دستاوردها را تبیین کنند که در مدت حضور چند روزه در این کنگره اطلاعات مفید بدست امد .
عضو انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل کشور برپایی نمایشگاهی از توانمندی های صنعت زنبور و کندو و عسل را از کشورهای مختلف در حاشیه این کنگره یادآور شد و گفت:: ما نیز از ایران در هفت غرفه از استان ها و تشکل های فعال در این نمایشگاه حاضر شده بودیم و بازدیدکنندگان از آمریکا، اروپا و کشورهای آسیایی از دستاوردهای صنعت کندوی ما نیز بازدید کردند.
بیگناه به عرضه لوازم زنبورداری و تجهیزات مورد نیاز در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در حاشیه این کنگره رایزنی هایی با شرکت ها و متخصصان این حوزه صورت گرفت تا در آینده ای نزدیک رئیس آپوموندیا در ایران حاضر شده و در حوزه صنعت زنبورداری اقدامات مناسب و همکاری های مشترکی صورت بگیرد .
وی ادامه داد: علاوه بر شرکت کنندگانی از انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل کشور و اتحادیه زنبورداران و صندوق حمایت از تولیدکنندگان عسل چندین شرکت خصوصی نیز در این نمایشگاه حاضر بودند و ما با بسته بندی و صنایع مرتبط با عسل به ویژه تولید شکلات کارامل با عسل، گرده گل و شیر به شکل کاملا طبیعی آشنا شدیم.
عضو انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران افزود: تولیدکنندگان کشورهای آلمان، اسپانیا و دانمارک در زمینه تولید دارو و مواد پروتئینی و آنتی بیوتیک با ترکیبات انرژی زا برای زنبور حضور پیدا کرده بودند که بسیاری از پرورش دهندگان زنبور راغب به استفاده از این امکانات و فن آوری های نوین بودند.
بیگناه گفت: در این کنگره در مورد ژل رویال که ماده غذایی مقوی است بحث و تبادل نظر شد و کشورهای مختلف در زمینه تولید این ماده غذایی در شرایط کنونی با توجه به استقبال مردم تاکید کردند.
چهل و پنجمین گنگره آپوموندیا در استانبول ترکیه برگزار شد و قرار است هر 2 سال یکبار به میزبانی یکی از کشورها این کنگره برگزار شود .
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.