فرماندار اردبیل گفت: دستگاه های دولتی براساس قانون مکلف هستند تا زیرساخت ها و امکانات لازم را برای جامعه معلولان در ابعاد مختلف فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، جواد زنجانی در مراسم گرامی داشت روز ناشنوایان در اردبیل اظهار کرد: بنا به مصلحت الهی و خلقت برخی از افراد دچار معلولیت های جسمی و حرکتی، نابینایی وناشنوایی و یا اختلالات مختلفی هستند که ما وظیفه داریم در کنار توجه به امر پیشگیری زمینه و بستر حمایت از این جامعه مظلوم و در عین حال شریف را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه جلسات مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان باید به صورت مرتب و جدی برگزار شود، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی به عنوان متولی این حوزه باید جلسات مناسب سازی را به موقع و منطبق بر استانداردهای جهانی و بین المللی برگزار کرده و مصوبات آن را برای اجرا به فرمانداری و دستگاه های ذیربط ارسال کند که قطعا بدون قصور و کوتاهی ما نیز وظیفه انجام این مصوبات را داریم.
فرماندار اردبیل بهزیستی را به عنوان دبیرخانه کمیسیون مناسب سازی فضای شهری برای تردد راحت معلولان دارای اختیارات جامع و وسیع در تصمیم گیری های کلان اعلام کرد و افزود: نهادهای مرتبط باید اعتبارات و تجهیزات مناسب را در نظر بگیرند تا کار مشترکی برای مناسب سازی فضای شهری در تردد راحت و سهل جامعه معلولان فراهم آید.
زنجانی ادامه داد: ما به صورت جدی و با تمام قوا در خدمت معلولان هستیم و از طرح های پیشگیرانه و همچنین طرح های حمایتی از این جامعه هدف به جد پشتیبانی کرده و همراهی لازم را خواهیم داشت.
در این مراسم دکترای شنوایی شناسی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران نیز از خانواده های معلولان خواست؛ تا دانش آموزان و فرزندان خود را متوجه شرایط بوجود آمده کنند تا با بهره گیری از امکاناتی که برای آنها پیش بینی شده بتوانند در امر آموزش و استفاده از امکانات آموزشی موفق عمل کنند.
دکتر مهنا جوانبخت افزود: در این زمینه فرهنگسازی نیاز است تا ناشنوایان به راحتی بتوانند در محیط مدرسه و دانشگاه و همچنین محیط اجتماعی خواسته های به حق خود را مطرح کرده و از امکانات موجود به بهترین شکل استفاده کنند.
وی ضرورت توسعه فضاهای تلفیقی را برای جامعه معلولان در محیط های علمی و آموزشگاهی یادآور شد و افزود: دنیا به سمت گسترش و تقویت فضاهای آموزشی تلفیقی حرکت کرده و نباید موضوع جداسازی همچنان مورد اهتمام باشد چرا که همه به این باور رسیدیم که جداسازی هیچ نتیجه ای جز سرکوب برخی خواسته های به حق جامعه معلولان نتایجی را به همراه نخواهد داشت. در پایان این مراسم از ناشنوایان موفق در عرصه
های علمی، تحصیلی، ورزشی و فرهنگی و هنری با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.