به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در آئین افتتاح مسجد جامع روستای کلستان از توابع بخش مرکزی خلخال نقش بهره مندی اهالی روستاهای خلخال از مساجد مناسب برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی را مهم دانست.
او افزود: مساجد و کانون های فرهنگی می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی مفید و موثر واقع شوند و فرمانداری نیز برای کمک به بهسازی مساجد قدیمی و یا احداث مساجد جدید اعتبارات ویژه ای در نظر می گیرد.
او همچنین با تقدیر از همت اهالی این روستا در ساخت ساختمان مسجد گفت: عملیات اجرایی ساخت این مسجد با کمک 6 میلیارد و 500 میلیون ریالی اهالی در کمتر از یک سال اجرا شد و امروز به بهره برداری رسید.
حجت الاسلام مهدی فاتحی ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلخال نیز در این آئین با قدردانی از همت اهالی در ساخت این مسجد گفت: برای ساخت این مسجد که کمتر از یک سال احداث شده اهالی ساکن روستا و کلستانی های مقیم سایر مناطق کشور بیش از 6 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک و مشارکت مالی کرده اند.
وی اظهار کرد: این مسجد با داشتن سرویس بهداشتی مناسب ، آشپزخانه و شبستان برای خواهران و سالن پذیرایی مکانی مناسب برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی بوده و با توجه به قرار گرفتن در ایام عزاداری ایام حسین (ع) عزاداری ماه محرم امسال روستای کلستان در همین مسجد برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: برای راه اندازی سیستم گرمایشی این مسجد از سوی مسوولان بنیاد برکت قول مساعد داده شده که انتظار می رود با توجه به زمان باقیمانده تا فصل سرما این وعده مسوولان محقق شده و مسجد به سیستم گرمایشی مطلوب تجهیز شود.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.