مدیراداره بهزیستی شهرستان اردبیل گفت: بهزیستی به دنبال اقدامات پیشگیرانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی است. 
داریوش یحیوی رئیس اداره بهزستی شهرستان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، با اشاره به اقدامات پیشگیرانه بهزیستی در حوزه های مختلف آسیبهای اجتماعی در اردبیل گفت: برای ارائه خدمات بهتر به مردم اردبیل اورژانس اجتماعی بهزیستی با خط 123 صبح و عصر به صورت رایگان در دسترس بوده و مردم می‌توانند مواردی که در زمینه آسیب‌های اجتماعی را با این شماره تلفن به بهزیستی اطلاع دهند بطوریکه در صورت نیاز مددکاران و روانشناسان این مرکزدر قالب تیم تخصصی به محل اعزام می‌شوند همچنین تمامی این خدمات بدون هزینه و رایگان است. 
مدیراداره بهزیستی شهرستان اردبیل با اشاره به افرادی که مشمول خدمات مرکز اورژانس اجتماعی گفت: زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی شدید، زنان و دختران در معرض آسیبهای اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به این کار کرده اند، همسران آزاردیده، کودکان آزاردیده و کودکان کار و خیابانی از جمله این افراد هستند.     وی با اشاره به تماسهایی که در سال جاری با این مرکز انجام شده است، گفت: کل تماس‌های انجام شده در شش ماهه سال جاری 2 هزار و 631 مورد بوده است که این تماس ها در زمینه کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی و... بوده است.       یحیوی با اشاره به روز جهانی پیشگیری از خودکشی افزود: خودکشی در کل جهان آمار محدودی دارد که بیشتر ناشی از افسردگی درمان نشده، اختلالات روانی، مسائل اقتصادی و غیره ...  می باشد.

یحیوی با اشاره به اینکه در سال 95 در این مدت 25 تماس برای خود کشی با مرکز 123 انجام شده بود، خاطرنشان کرد: در سال جاری این تماس ها به 31 مورد رسیده و شاهد افزایش 20 درصدی در این حوزه بوده ایم بطوریکه با همکاری روانشناسان و مددکاران اجتماعی بصورت تلفنی و حضور فیزیکی مداخله اجتماعی انجام شده است.
وی اضافه کرد: در سطح شهرستان اردبیل با اجرای برنامه های پیشگیرانه، آگاه سازی مردم با پخش بروشورها و بنرها در سطح شهر و با قرار دادن پیام های پیشگیرانه در مسیر دیدارهای عمومی شهروندی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی چون خودکشی گامهای موثری برداشته شده است. 
یحیوی از نهادهای دست اندرکار در زمینه پیشگیری از خودکشی خواست  تا در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی همکاری های لازم را با بهزیستی داشته باشند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.