به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در نشستی با روحانیون طرح هجرت و مقیم خلخال افزود: این خانه های عالم در روستاها که از سال 1386 آغاز شده و نیمه کاره رها شده اند امسال با تخصیص اعتبار لازم از محل اعتبارات استانی تکمیل و افتتاح می شوند.
وی با بیان اینکه کلنگ زنی یک پروژه هنر نیست گفت: آغاز پروژه های عمرانی بدون پشتیبان مالی و تامین اعتبار نتیجه ای جز نیمه کاره ماندن پروژه و هدر رفت سرمایه و اعتبار بکار گرفته شده در پروژه ها با مرور زمان نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه روحانیون در صف اول جبهه مقابله با آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی قرار دارند اظهار کرد: استفاده از ظرفیت تبلیغاتی و فرهنگی روحانیون کمک بزرگی به دستیابی دولت به اهداف فرهنگی بویژه در مناطق روستایی می کند.
او گفت: با فراهم کردن زمینه این همکاری از جمله احداث خانه های عالم در روستاها از سوی دولت می توان سطح همکاری روحانیون با دولت را افزایش داد.
بابایی اظهار کرد: علاوه بر توجه ویژه به اعتبارات تکمیل خانه های عالم خلخال در سال جاری تلاش می شود تا از اعتبارات فرهنگی دهیاری های شهرستان نیز برای اجرای برنامه های تبلیغی دین در مساجد و کانون های فرهنگی مساجد استفاده شود.
حجت الاسلام سید محسن محسنی ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال نیز از فعالیت 59 روحانی مستقر و طرح هجرت در مناطق مختلف این شهرستان خبرداد.
او گفت: با توجه به کمبود واحدهای مسکونی استیجاری در روستاها نبود خانه عالم و یا نیمه کاره رها شدن پروژه های خانه عالم در روستاهای این شهرستان مشکل بزرگی بر سر راه حضور روحانیون در مناطق دور دست روستایی شهرستان است.
شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاه ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.