علی واحد روز سه شنبه در نشست هم اندیشی پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس استان افزود: راه انداز نهضت تاریخ شفایی استان و مصاحبه چهره به چهره با 450 نفر از رزمندگان اسلام از جمله کارهای ارزشمند و تحسین برانگیری بوده که در استان شاهد آن بودیم.
او گفت: امکاناتی فراهم شد تا 40 نفر از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس به عنوان مربی و استاد در کلاس های درسی دانشگاهی حضور یابند و رشادت ها و جانبازی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را که خود شاهد عینی آن بوده اند به جوانان بازگو کنند.
وی اظهار کرد: یک هزار و 100 نفر از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس را که در استان گمنام بودند شناسایی کردیم و خاطرات و اسناد و مدارک آنها را شامل دست نوشته و عکس جمع آوری کردیم.
او افزود: همچنین بیش از 80 جلد کتاب با موضوع هشت سال داع مقدس در این استان به رشته تحریر درآمد.
به گفته وی ، جام جهانی در رمادیه ، مردان آفتاب ، خاطرات فرمانده من ، خاطرات آزادگان استان ، آرزوی فرمانده من ، خاطرات علی رضا یزدانی ، چهل بعلاوه یک ، من و ارشد آموزشگاه ، نینوایی در کرانه کارون و عملیات بیت المقدس از جمله تعدادی از عناوین این کتاب ها است.
استان اردبیل سه هزار و 400 شهید ، 700 آزاده ، سه هزار و 500 جانباز 25 درصد به بالا ، 6 هزار و 500 جانباز یک تا 25 درصد و 35 هزار رزمنده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.