به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز یکشنبه در جلسه کمیته جذب اعتبارات خلخال افزود: با وضعیت اعتباری موجود کشور احتمال تخریب این طرح ها و پروژه ها قبل از تکمیل دور از انتظار نیست.
وی گفت: در حال حاضر 235 طرح و پروژه عمرانی با هزینه ای بالغ بر 110 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در این شهرستان در حال اجرا است که برای تکمیل آنها توجه مسوولان ذیربط استان ضرورت دارد.
بابایی با اشاره به برخی جابجایی های اعتبارات عمرانی استانی خلخال در سازمان برنامه و بودجه استان اظهار کرد: بر اساس قوانین جاری کشور برنامه و بودجه استان اردبیل حق جابجایی اعتبارات عمرانی پروژه های مصوب شورای برنامه ریزی شهرستان را نداشته و اگر جابجایی اعتباری در طول سال ضرورت دارد این جابجایی باید با هماهنگی فرماندار صورت بگیرد در غیر این صورت هرگونه جابجایی اعتبار خلاف مقررات است.
او همچنین با اشاره به اینکه برغم محدودیت های اعتباری موجود در دولت در سال گذشته 47 درصد از مجموع اعتبارات استانی این شهرستان جذب ادامه و تکمیل پروژه های عمرانی منطقه شده افزود: تنها ضعف برخی از مسوولان اجرایی شهرستان اعمال تخصیص پایین اعتبارات استانی سال 95 در خلخال است.
وی گفت: در حالی که برخی از نهادها و دستگاه های اجرایی همچون بنیاد مسکن و شرکت آب و فاضلاب روستایی خلخال حتی بیشتر از میانگین تخصیص 47 درصدی اعتبارات استانی را جذب کرده اند برخی از دستگاهها مانند جهاد کشاورزی تنها موفق به تخصیص و جذب 20 درصد از این اعتبار شده اند که این امر ناشی از ضعف عملکرد مسوولان دستگاه در جذب به موقع اعتبارات استانی است.
وی همچنین دریافت هزینه های ضبط و پخش اجتماع عزاداران حسینی خلخال از سوی مسوولان شبکه استانی سبلان که هر سال در هفتم محرم برگزار می شود را غیرقانونی دانست و افزود: شبکه سبلان به عنوان یک رسانه ملی در خصوص برنامه مذهبی این شهرستان نیز باید همانند ضبط و پخش اجتماع عزاداران حسینی اردبیل که هیچ گونه هزینه ای دریافت نمی کند عمل کند.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته پرداخت هزینه ضبط و پخش این برنامه مذهبی از سوی مسوولان ارشد اجرایی وقت خلخال به شبکه سبلان اشتباه بوده گفت: پرداخت این هزینه از اعتبارات استانی خلخال به رسانه ملی برای ضبط و پخش برنامه عزاداری مردم در یک روز خاص، امسال تکرار نخواهد شد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.