آرام حلیم روز پنجشنبه در جلسه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: تعیین و تکلیف نهایی پرونده های قاچاق مهم بوده و تسریع در رسیدگی به پرونده ها و صدور احکام که در سال های گذشته بلاتکلیف مانده باید در اسرع وقت منتج به نتیجه شود.
او تشریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 34 هزار نخ سیگار قاچاق ، سه هزار و 239 لیتر گازوئیل ، بیش از 25 تن انواع میوه خارجی و 315 بطری مشروبات الکی توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیله سوار شناسایی و کشف شده است.
وی قاچاق کالا و ارز را مانع عمده در اجرای سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی دانست که می‌ طلبد با نگاه دقیق ‌تر به حوزه قاچاق و مقابله با آن زمینه مساعدتری در حمایت از تولید ملی و اشتغال پایدار فراهم شود.
وی اظهار کرد: باید با توجه به قوانین حمایت از کسب و کارهای مردم، شرایط شهرستان هایی مانند بیله سوار که در حوزه مرزی قرار دارند، در نظر گرفته شود و بازنگری در برخی رفتارها ، قوانین و توجه به ملاحظات محلی و منطقه ای موجب می شود تا برخوردها عادلانه تر باشد.
وی با بیان لزوم شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب و ضرورت برخورد جدی با واحدهایی که مبادرات به فروش کالای قاچاق می‌کنند، افزود: انتظار می‌ رود با همکاری نیروی انتظامی و ادارات صنعت ، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی شهرستان نظارت بر این واحدها تقویت شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، اسدزاده مدیر گمرک بیله سوار نیز در این جلسه گفت: امسال 36 فقره کشفیات توسط گمرک بیله سوار شناسایی شده است.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون نخ سیگار و 60بطری مشروبات الکی به ارزش 62میلیون ریال و 25 هزار قطعه زالوی طبی به ارزش 280 میلیون ریال از طریق بازرسان گمرک بیله سوار کشف و ضبط شده است.
وی گفت: در این مدت 486 داروی غیر مجاز به ارزش 18 میلیون ریال و سه هزار لیتر سوخت غیر مجاز نیز که در 48 کامیون بصورت باک اضافی جا سازی شده بود شناسایی و طی صورتجلسه ای تخلیه شد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهور ی اذربایجان قرار دارد.
روزانه حدود سه هزار مسافر از طریق گمرک مرزی بیله سوار بین 2 کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.