به گزارش ایرنا، در این آیین حجت الاسلام امیر رشت بری امام جمعه خلخال در سخنانی با پرداختن به فیوضات و برکات ماه مبارک رمضان مومنان را به بهره مندی از فیوضات این ماه سرشار از خیر وبرکت، ماه بندگی خدا وماه نزول ایات قران فراخواند .
ایت الله محمد باقر تحریری از اساتید حوزه علمیه قم نیز در این مراسم فیوضات وبرکات ماه مبارک رمضان را تشریح کرده ومردم را به داشتن آمادگی برای ورود به این ماه دعوت کرد.
وی گفت: در ماه مبارک رمضان وظایف خاصی بر عهده انسان است وباید از تعلقات خود همچون شکم ، گوش و چشم مواظبت نماید.
وی افزود: انسان باید در پرتو راهنمایی های ائمه اطهار به درجه بندگی خود سرعت بخشد و دراین میان باید تعلقات روحی و خدادادی که خداوند در وجود ما قرار داده ما را از غیر خدا جدا سازد.
دکتر علی اکبر شکارچی رییس دانشکده علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ،درمانی خلخال نیز به بیان ابعاد پزشکی ماه مبارک رمضان پرداخته وی گفت: کاهش بیماریهای غیر واگیر قلبی وعروقی، درمان بیماری دیابت ، بیماریهای روانی از جمله افسردگی ، ترمیم بافتهای آسیب دیده از تغذیه نامناسب در بدن و افزایش ضریب هوشی افراد ازجمله فوائد پزشکی برای روزه داران در ماه مبارک رمضان است .
وی افزود: برخلاف تصور عمومی وغلط مبنی بر آسیب روزه به مادران حامله تحقیقات پزشکی حاکی از بی ضرر بودن روزه برای مادر وفرزند داخل جنین است.
اجرای تواشیح ، قرائت قران کریم مداحی و تجلیل از نفرات برتر مسابقات قران واحکام اموزش وپرورش خلخال از جمله برنام های اجرا شده در این همایش بود.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.