ربعلی جهانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 150 هکتار نهال و مابقی را باغات بارور تشکیل می دهد و مهم ترین محصولات باغی منطقه نیز شامل شلیل ، فندق ، گردو ، زیتون و بادام است.
او گفت: ثبات و پایداری در تولید زمانی محقق خواهد شد که افزایش تولید بر پایه ارتقای بهره وری و عملکرد باشد و برای تحقق این موضوع تلاش می شود.
وی تجهیز و تکمیل مجتمع گلخانه ای ، مکانیزه کردن باغ ها و تغییر روش آبیاری سنتی به قطره ای ، توسعه پرورش قارچ خوراکی ، برنامه ریزی برای تغذیه مناسب باغ ها و تولید انواع نهال از طریق اعطای تسهیلات بانکی به نهالستان ها را جز اولویت های این مدیریت دانست.
وی افزود: توسعه باغ های خشکبار برای افزایش صادرات و ارز آوری این محصول ، تشویق باغداران منطقه به احداث باغ در اراضی شیب دار ، توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار و قطره ای برای مصرف بهینه آب و تغذیه اصولی باغات از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی در زمینه افزایش عملکرد باغ های منطقه است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل قرار دارد. سالانه بیش از چهار هزار تن انواع میوه از باغ های این شهرستان برداشت می شود که شلیل با مساحت 238 هکتار و با تولید بیش از 2 هزار تن میوه محصول غالب باغ های این منطقه است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.