به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام میکائیل مقدسی روز پنجشنبه در آیین سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) افزود: اولین وظیفه ما معرفت و شناخت شخصیت حضرت زهرای مرضیه بوده و راه شناخت این بانوی اسلام از طریق عبادت ، زهد ، تقوا ، علم ، عفت ، پاکدامنی و دفاع از ولایت ایشان حاصل می شود.
وی وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یکی از درخشان ترین چهره های والای انسانی و نمونه کامل خلقت پروردگار را در قالب زن دانست و گفت: تاسی به چنین شاهکار آفرینش در برگیرنده سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت است.
حجت الاسلام مقدسی در ادامه به وارستگی فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا اسوه وارستگی است و بانوان ما باید از سیره و روش آن بانوی بزگوار پیروی کنند تا به سعادت برسند.
وی تشریح کرد: باید از ویژگی های اخلاقی و خصوصیات بارز این بانوی بزرگ اسلام درس بگیریم و آن را در تمام عرصه های زندگی و آموزه های دینی خود الگو قرار دهیم.
در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) مردم نیر با حضور در شهر به عزاداری خیابانی پرداختند.
عزاداری ها از مقابل مسجد جامع شروع شده و عزاداران با حضور در خیابان حضرت امام خمینی (ره) به عنوان خیابان اصلی شهر سینه زنی کرده و در مسجد جنت سرای نیر حضور یافتند.
در خیابان ‌ها و معابر مختلف شهر و روستاها و مساجد پرچم و پارچه‌های سیاه به نشانه سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا(س) نصب شده است.
ایستگاههای صلواتی دایر شده در مسیر عبور دسته های عزاداری از شهروندان ، عزاداران و مسافران پذیرایی کردند.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.