بابک  مرسلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۶۸ پرونده قاچاق کالا و عرضه کالای خارج از شبکه به ارزش ریالی ۲۶۰ میلیارد ریال در اداره تعزیرات حکومتی خلخال تشکیل و برای ۶۷ مورد پرونده‌ها رای صادر شده و تنها یک  پرونده قاچاق کالای باقیمانده از سال ۹۸ نیز در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه کالاهای قاچاق کشف و ضبط شده شامل انواع لوازم بهداشتی و آرایشی خارجی ،لباس ،پارچه ،تجهیزات الکترونیکی قاچاق خارجی ،چوب‌آلات جنگی و زغال وارد خارج از شبکه است، اظهارداشت: با تشدید برخوردها موارد قاچاق کالا در این منطقه در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن کاهش یافت.

وی گفت: امسال نیز ۲ پرونده قاچاق کالا به ارزش سه میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال تشکیل شده که با پایان مرحله رسیدگی حکم مقتضی در خصوص این ۲ پرونده صادر خواهد شد.

او با بیان اینکه عرضه و فروش کالای قاچاق جرم محسوب شده و شامل جزای نقدی و سایر مجازات‌های درنظر گرفته شده در قانون قاچاق کالا است، افزود: بسیاری از فروشندگان و یا خریداران کالای قاچاق با قوانین مربوط به این بحث ناآگاه بوده و یا اطلاعات آنها در این خصوص در حد ضعیف و محدود است.

وی همچنین با اشاره به نبود واحد ارزش‌گذاری کالای قاچاق در خلخال گفت: این مشکل موجب افزایش زمان رسیدگی به پرونده‌های قاچاق ، افزایش هزینه حمل کالا برای ارزیابی به مرکز استان و اتلاف وقت ماموران انتظامی می‌شود و انتظار است گمرک نسبت به اعزام کارشناس ارزش‌گذاری به خلخال اقدام کند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده موارد تخلف اقتصادی و قاچاق کالا اطلاع‌رسانی کرده و موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اداره صنعت ،معدن و تجارت و یا تلفن شماره ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.