سعید شهند روز شنبه در بازدید از این محل با اشاره به اینکه امحا و حمل و دفن پسماندها باید مطابق ضوابط اجرا شود، اظهارداشت: با توجه به حساسیت موضوع و سلامت عمومی شهروندان در مدیریت پسماند نظارت بر نحوه دفع پسماندها و لزوم رعایت الزامات و ضوابط زیست محیطی در خصوص دفن پسماند مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مواردی جهت اجرا به سازمان مدیریت پسماند شهرداری اردبیل ابلاغ شد، افزود: از سازمان مدیریت پسماند شهرداری اردبیل خواسته شده طی زمان‌بندی مشخص نسبت به رفع ایرادات و رعایت ضوابط نسبت به دفن پسماند اقدام کند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان اردبیل نیز گفت: محل‌های بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی بیمارستان های امام خمینی (ره)، امام رضا (ع) و سبلان اردبیل که دارای بخش‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا هستند توسط کارشناسان محیط زیست پایش و نحوه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی تولید شده در این مراکز درمانی بطور مرتب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رامین جمشیدی با بیان اینکه فرآیند بی‌خطرسازی بیمارستان‌ها با استفاده از دستگاه‌های اتوکلاو در حال انجام است، اظهارداشت: در بازدید به عمل آمده از مراکز بی‌‎خطرسازی

بیمارستان‌های پذیرش کننده مبتلایان به ویروس کرونا، دستگاه‌های بی‌خطرسازی فعال و فرآیند بی‌ خطرسازی بر روی پسماندهای عفونی انجام می‌شود.

 او افزود: نمونه‌‎برداری و صحه‌‎گذاری بی‌‎خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها نیز توسط کارشناسان آزمایشگاه اداره‎کل و آزمایشگاه‌های معتمد سازمان بصورت ماهانه انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.